Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad är det kallaste du cyklat i?
You need to log in to create posts and topics.

Termometern visade på -21 grader i morse när jag cyklade hemifrån (15 km till jobbet), välplogat och inte det minsta halt. Inte var jag ensam på cykelbanorna heller. Enligt prognosen ska det bli -5 grader i dag, våren är på gång 😉

-30. En kall vinternatt för 15 år sedan.

Jag har cyklat i -21. Det gjorde jag ganska regelbundet för några år sedan.

Men jag slutade och satte en gräns till -12.

Det var inget stort problem att klä sig för kylan, men jag cyklade 2 mil med start kl. 21.30 på kvällen och var orolig för att få pu

-36 till och från skolan i gymnasiet. Då går det trögt...

Hej.

Kallast vet jag inte. Men förra året så startade jag ett pass i -8 grader och jag körde 19 mil den dagen.

Vänligen

P.

- 33 på väg till plugget i Uppsala. Lite knepigt med glasögon, eftersom det förs på rätt hårt när man andades ut åt fel håll. Annars är det ju skönt att slippa halka ...

-19, men jag bestämde mig för att dra gränsen vid -10 istället.
Det kändes som det snabbt kunde bli ganska farligt om något gick sönder.
I år har jag iofs cyklat i -12, eftersom det inte blir cyklat alls annars.
Jag har problem att hålla tårna varma 🙁

Ja, glasögon är pest i kylan. För i tiden hade jag sådana där "John Lennon" metaltrådsglasögon. Ledde kylan rätt in i huvudet.

Ang kalla tår så säljer Clas Ohlsson elektriska strumpor, man har ett batteri mitt på vaden (R20) och de verkar hjälpa lite. Eller så kan man ju mecka ihop ett par elsulor, funkar nog ännu bättre.

Arméns gamla filtkängor från kriget klarar hur många minusgrader som helst men är svåra att få tag på nuförtiden. Halmskor att ha utanpå är också bra grejer, men funkar inte på cykelpedaler. Pälsmössa är varm o gött, men blir snabbt svettigt när man cykla