Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Kom att fråga mig hur länge man är en nybörjare med tanke på en annan diskussion (länk nedan)...

http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=154422

...jag trodde att man som nybörjare var långsam och sen kom farten med träning liksom..men v

Jag var rätt snabb redan från början men utvecklas nu mera ganska långsamt. Jag har bra förutsättningar för att löpa men jag tror att det bara ger ett försprång i början, sedan handlar det om träning, träning och åter träning.

Jag tror att Rune Larsson s

Löpning är 10% lungor, 10% ben och 80% pannben...
Iaf om man väger mer än 90 kg...

20/80 har jag hört. 20% transpiration och 80% inspiration.

hihi

Jag tror mkt sitter i huvudet ^^ iaf för min del 🙂 Har jag väl bestämt mig för att genomföra något så blir det så, oavsett vad som händer! Det enda som skulle kunna få mig att sluta träna en viss sport är om jag typ bryter något ben eller så, för då går

Usch, jag känner mig jämt som en nybörjare - eftersom att jag har så dålig självdisciplin när det gäller träning! Hittar ingen kontinuitet och får därför inga stora resultat...

Som sagt tidigare när det gäller löpning (och träning), den jobbigaste sträckan är från soffan till dörren!

(Där kommer väl pannbenet/inspirationen in)

Sen är det alla dessa "mediokra" löppass man måste genomföra för att någon gång ibland (tyvärr alltför sällan) få till ett kanonlöp då man antingen uppnår Nirvana i form av "runners high" eller slår ett tidigare rekord på sträckan. Det är ju "vardagsträni

Fia: Du har fattat galoppen, smack! smack! smack!

12