Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:39Vet inte var undersökningen finns, eller om den är en myt. Det ska ha gjorts en enkät bland unga idrottande om de var beredda att vinna ett OS om priset var att de bara levde fem år till sedan. Majoriteten var beredda att betala det priset ...
Någon som
Vet inte var undersökningen finns, eller om den är en myt. Det ska ha gjorts en enkät bland unga idrottande om de var beredda att vinna ett OS om priset var att de bara levde fem år till sedan. Majoriteten var beredda att betala det priset ...
Någon som
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:40Troligtvis gjord för några år sedan i USA. Det har varit flera bud om den.
Troligtvis gjord för några år sedan i USA. Det har varit flera bud om den.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 15:42"Skulle jag dessutom inte ta dopingpreparat varje dag skulle jag inte kunna cykla eller röra på mig speciellt mycket alls då mina luftvägar gör att jag inte har lika stor syreupptagningsförmåga som andra. Jag har astma."
Är ditt bruk av det du kallar dop
"Skulle jag dessutom inte ta dopingpreparat varje dag skulle jag inte kunna cykla eller röra på mig speciellt mycket alls då mina luftvägar gör att jag inte har lika stor syreupptagningsförmåga som andra. Jag har astma."
Är ditt bruk av det du kallar dop
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 15:59Jo men det är en intressant fråga:
När är bristande kapacitet ett handikapp/en sjukdom som får åtgärdas?
Jo men det är en intressant fråga:
När är bristande kapacitet ett handikapp/en sjukdom som får åtgärdas?
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:03De idrotter som finns inom RF ska de facto bedriva antidoping arbete och dopingtesta sina medlemmar.
Nu sker inte detta i någon större utsträckning så det är trots allt upp till utövaren att ha moral-etik.Annars har Korpen en verksamhet som också är gar
De idrotter som finns inom RF ska de facto bedriva antidoping arbete och dopingtesta sina medlemmar.
Nu sker inte detta i någon större utsträckning så det är trots allt upp till utövaren att ha moral-etik.
Annars har Korpen en verksamhet som också är gar
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:08Tyvärr LLL, så har Förbunden väldigt olika inställning till vad som är medicinskt OK.
Astma-allergi är en riktig nöt att knäcka eftersom medicineringen inte alltid är medicinskt grundad.Det finns ett antal förbund som godkänner massiva doser av både det
Tyvärr LLL, så har Förbunden väldigt olika inställning till vad som är medicinskt OK.
Astma-allergi är en riktig nöt att knäcka eftersom medicineringen inte alltid är medicinskt grundad.
Det finns ett antal förbund som godkänner massiva doser av både det
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:11Inom hockey såväl som fotboll (kan även misstänka att det gäller amerikansk fotboll, basket etc.) anses det ju näst intill hjältemässigt att utöva sin sport med hjälp av sprutor.
Inom hockey såväl som fotboll (kan även misstänka att det gäller amerikansk fotboll, basket etc.) anses det ju näst intill hjältemässigt att utöva sin sport med hjälp av sprutor.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:19en cyklist som kör med otillåtna medel i strid mot gällande regler för cykelsporten är väl en fuskare oavsett vad dom pysslar eller inte pysslar med i andra sporter
en cyklist som kör med otillåtna medel i strid mot gällande regler för cykelsporten är väl en fuskare oavsett vad dom pysslar eller inte pysslar med i andra sporter
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:27Det är komiskt att den idrotten som försöker komma till rätta med dopingproblemet får klä skott.
"Journalister" är en (av)art för sig.Förklara då varför vissa idrotter inte fäller sina dopingfall trots att de har skrivit på Wada? Operation Puerto är de
Det är komiskt att den idrotten som försöker komma till rätta med dopingproblemet får klä skott.
"Journalister" är en (av)art för sig.
Förklara då varför vissa idrotter inte fäller sina dopingfall trots att de har skrivit på Wada? Operation Puerto är de
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 16:30Visst är det så. Jag hävdar enbart att cykelsporten inte är unik utan att det finns mängder med andra sporter där man gynnas av doping, och där doping förekommer.
Visst är det så. Jag hävdar enbart att cykelsporten inte är unik utan att det finns mängder med andra sporter där man gynnas av doping, och där doping förekommer.