Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nämn någon idrott som inte gynnas av doping?
Jag vet ingen, inklusive schack.

Ja en schackspelare kan väl hålla koncentrationen uppe längre med centralstimulerande ämnen...

Betablockerare för att hålla skärpan utan att stressa upp sig.

Tjackspelare heter det väl?

Bobby såg ut som pundare när han käkade äpplen i Reykavik.

Såg en reportage om detta i en av de stora cykeltidningar för 3-4 år sedan. En stor procent av elitcyklister skulle kunna tänka dopa sig för att vinna TdeF även om det ledde till deras dödsfall.

Glory is forever?

Doping kan jämföras med kampen mellan svärdet och skölden. Svärdet har hittills alltid vunnit (om än tillfälligt) p g a att mest resurser satsas på utveckling av bättre svärd när någon tagit fram en ny sköld.
Nu blev jag visst lite filosofisk.

"Skulle jag dessutom inte ta dopingpreparat varje dag skulle jag inte kunna cykla eller röra på mig speciellt mycket alls då mina luftvägar gör att jag inte har lika stor syreupptagningsförmåga som andra. Jag har astma."

Alle idretforbund, også på elite

Igors inlägg var det mest tänkvärda hittills i tråden. Om reglerna som finns inte fyller sin funktion så borde det mest logiska vara att anpassa dem efter verkligheten. Vart man ska sätta gränserna bör väl inte enbart handla om moraliska värderingar, elle

Det är "ok" på motionsnivå med doping och det gör också massor av utövare.
Frågan är ifall tävlingsidrotten ska ha med doping och samtidigt utsätta ungarna för detta.

Ni får gärna dopa era barn men vill ni att någon "tränare" gör det?