Quote from Rasmus Olsson on 16 February 2010, 16:51Samma skor passar. Tror det är mindr stödyta på vanliga vispar än spd. Men på pendlarhojen kör jag med Candy som ger mer stöd.
Jag har två Candy, faktiskt av C-modellen, en på pendlaren å en på fixien. I stan tjongar jag inte i stenar lika mycket som i s
Samma skor passar. Tror det är mindr stödyta på vanliga vispar än spd. Men på pendlarhojen kör jag med Candy som ger mer stöd.
Jag har två Candy, faktiskt av C-modellen, en på pendlaren å en på fixien. I stan tjongar jag inte i stenar lika mycket som i s
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 16:52Det finns bra däckJÄRN av alulegering.
Problemet är alltid att få av däcken.
Det finns bra däckJÄRN av alulegering.
Problemet är alltid att få av däcken.
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 17:06Varför ska man kränga däck efter väglag?
Dubbla uppsättningar fälgar behöver inte kosta skjortan och det tar nog 3-4 minuter att byta...
Varför ska man kränga däck efter väglag?
Dubbla uppsättningar fälgar behöver inte kosta skjortan och det tar nog 3-4 minuter att byta...
Quote from Rasmus Olsson on 16 February 2010, 17:183-4 minuter att byta fälg? Det var en rackare att vara snabb på att ekra om!
3-4 minuter att byta fälg? Det var en rackare att vara snabb på att ekra om!
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 17:23Tack Bruse!
Ja, det där med att få av ett däck ... jag undrar hur många slangar jag har sabboterat?
Manne, den här vintern har det inte funnits anledning att ha något annat än dubbdäck sedan i december (här på västkusten). Det blir bara ett byte per år.
Tack Bruse!
Ja, det där med att få av ett däck ... jag undrar hur många slangar jag har sabboterat?
Manne, den här vintern har det inte funnits anledning att ha något annat än dubbdäck sedan i december (här på västkusten). Det blir bara ett byte per år.
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 19:56Jag ville bara tacka för tippsen i sidodiskussionen (ursäkta att tråden blev lite kapad) rörande pedaler. Har faktiskt sneglat på Crankbrothers pedalerna.
Mitt problem har dock varit att själva klossen i skon blivit täckt av packad snö men även det proble
Jag ville bara tacka för tippsen i sidodiskussionen (ursäkta att tråden blev lite kapad) rörande pedaler. Har faktiskt sneglat på Crankbrothers pedalerna.
Mitt problem har dock varit att själva klossen i skon blivit täckt av packad snö men även det proble
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 20:35Tycker det har funkat ypperligt med Schwalbes ice spiker pro 2,1. Hyfsat lätta, vikbara, säkert grepp och ändå bra rull. Väger ca 78 kg kör m ca 2 bar.
Har inte varit ngt problem m Shimanos xtr pedaler. Inte haft ngt problem m att de sätts igen
Tycker det har funkat ypperligt med Schwalbes ice spiker pro 2,1. Hyfsat lätta, vikbara, säkert grepp och ändå bra rull. Väger ca 78 kg kör m ca 2 bar.
Har inte varit ngt problem m Shimanos xtr pedaler. Inte haft ngt problem m att de sätts igen
Quote from Charlotte Skoglund on 16 February 2010, 20:48kör med nokian 300
troligen runt 3kg i däcken rullet räcker gott för mig och fästet fungerar i de flesta fall....det är väl då det ligger en 15-25cm nysnö som det går urtungt och skitvingligt
håller med om att det snabbt blir lite snö under dojjan men det
kör med nokian 300
troligen runt 3kg i däcken rullet räcker gott för mig och fästet fungerar i de flesta fall....det är väl då det ligger en 15-25cm nysnö som det går urtungt och skitvingligt
håller med om att det snabbt blir lite snö under dojjan men det
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 22:38Har Nokian 294 och 106 (26") på nu, har inte upplevt att det är jättesvårt att kränga av och på, men det är såklart lite trögare när de är kalla.
Snö under skon ska man försöka sparka av mot pedalen direkt vid varje uppsittning. Stampar man till på pedal
Har Nokian 294 och 106 (26") på nu, har inte upplevt att det är jättesvårt att kränga av och på, men det är såklart lite trögare när de är kalla.
Snö under skon ska man försöka sparka av mot pedalen direkt vid varje uppsittning. Stampar man till på pedal
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 22:59Monterade på nya Schwalbe marathon Winther 42/622 på nya hjul till hybriden, 2 bar i framdäcket, 1.8 i bakdäcket, och flyger fram över sjöisarna i södra stockholm. Tungt på vägen, men det var för fästet som jag köpte däcken.
Peter
Monterade på nya Schwalbe marathon Winther 42/622 på nya hjul till hybriden, 2 bar i framdäcket, 1.8 i bakdäcket, och flyger fram över sjöisarna i södra stockholm. Tungt på vägen, men det var för fästet som jag köpte däcken.
Peter