Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bruse.
Nä hjul då lustigkurre...

Jag såg till att ha dubbla uppsättningar till MTBn redan när jag köpte den men syftet var väl då snarare att kunna använda den som hybrid men även att inte slita ut dubben i förtid då det var barmark.

Denna vintern har d

Jag kör med Biltemas dubbdäck...(H)
Funkar kanon...

> Jag kör med Biltemas dubbdäck... (H)
> Funkar kanon...

Hur många mil? 50?

Jag tyckte också att Biltemas dubbdäck var bra tills jag köpte mig ett par Nokian Extrem 294...
Prisskillnaden är stor, men "greppet per krona" är ändå mycket bättre hos Nokiadäcken.

Nokian Extreme 294 är grymma. Mina har rullat många mil under de snart 10 år (!!!) jag ägt dem. Märkligt nog verkar det som att de kommer funka bra i ytterligare X antal år. Däck åldras men dessa gör det med värdighet.

Vet inte... 100-150 mil kanske...
Dom åker på i november och av i april... Och då rullar dom både is, snö, asalt, grusväg...

Det enda som skulle få mig att köpa andra däck är om jag ska tävla och vill få ner vikten...

Dubbarna på Biltemadäcken har inte hållit många mil tidigare. Har de bytt material och leverantör?

Vet inte...har haft dom i 2 säsonger.

träffat ngra som varit nöjda med Biltema
ända tills de testat Nokian....då byter de inte tillbaka igen

men se för fan till o justera klossarna rätt så du inte sliter hål i sidan av däcket :@

men som tur finns gaffatape (H)

Förutom gaffatejp, som jag föredrar framför silvertejp, finns det ett annat tricks.

En sedel. Lägg en sedel (20kr räcker nog) inne i däcket med håll i, mellan däcket och slangen. Sedelpapper tål trycket.