Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 00:48Bruse.
Nä hjul då lustigkurre...Jag såg till att ha dubbla uppsättningar till MTBn redan när jag köpte den men syftet var väl då snarare att kunna använda den som hybrid men även att inte slita ut dubben i förtid då det var barmark.
Denna vintern har d
Bruse.
Nä hjul då lustigkurre...
Jag såg till att ha dubbla uppsättningar till MTBn redan när jag köpte den men syftet var väl då snarare att kunna använda den som hybrid men även att inte slita ut dubben i förtid då det var barmark.
Denna vintern har d
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 00:51Jag kör med Biltemas dubbdäck...(H)
Funkar kanon...
Jag kör med Biltemas dubbdäck...(H)
Funkar kanon...
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 10:18> Jag kör med Biltemas dubbdäck... (H)
> Funkar kanon...Hur många mil? 50?
> Jag kör med Biltemas dubbdäck... (H)
> Funkar kanon...
Hur många mil? 50?
Quote from Mikaela Lexén on 17 February 2010, 10:55Jag tyckte också att Biltemas dubbdäck var bra tills jag köpte mig ett par Nokian Extrem 294...
Prisskillnaden är stor, men "greppet per krona" är ändå mycket bättre hos Nokiadäcken.
Jag tyckte också att Biltemas dubbdäck var bra tills jag köpte mig ett par Nokian Extrem 294...
Prisskillnaden är stor, men "greppet per krona" är ändå mycket bättre hos Nokiadäcken.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 10:59Nokian Extreme 294 är grymma. Mina har rullat många mil under de snart 10 år (!!!) jag ägt dem. Märkligt nog verkar det som att de kommer funka bra i ytterligare X antal år. Däck åldras men dessa gör det med värdighet.
Nokian Extreme 294 är grymma. Mina har rullat många mil under de snart 10 år (!!!) jag ägt dem. Märkligt nog verkar det som att de kommer funka bra i ytterligare X antal år. Däck åldras men dessa gör det med värdighet.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 11:30Vet inte... 100-150 mil kanske...
Dom åker på i november och av i april... Och då rullar dom både is, snö, asalt, grusväg...Det enda som skulle få mig att köpa andra däck är om jag ska tävla och vill få ner vikten...
Vet inte... 100-150 mil kanske...
Dom åker på i november och av i april... Och då rullar dom både is, snö, asalt, grusväg...
Det enda som skulle få mig att köpa andra däck är om jag ska tävla och vill få ner vikten...
Quote from ellen olsson on 17 February 2010, 14:05Dubbarna på Biltemadäcken har inte hållit många mil tidigare. Har de bytt material och leverantör?
Dubbarna på Biltemadäcken har inte hållit många mil tidigare. Har de bytt material och leverantör?
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:18Vet inte...har haft dom i 2 säsonger.
Vet inte...har haft dom i 2 säsonger.
Quote from Charlotte Skoglund on 17 February 2010, 18:15träffat ngra som varit nöjda med Biltema
ända tills de testat Nokian....då byter de inte tillbaka igenmen se för fan till o justera klossarna rätt så du inte sliter hål i sidan av däcket :@
men som tur finns gaffatape (H)
träffat ngra som varit nöjda med Biltema
ända tills de testat Nokian....då byter de inte tillbaka igen
men se för fan till o justera klossarna rätt så du inte sliter hål i sidan av däcket :@
men som tur finns gaffatape (H)
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 18:24Förutom gaffatejp, som jag föredrar framför silvertejp, finns det ett annat tricks.
En sedel. Lägg en sedel (20kr räcker nog) inne i däcket med håll i, mellan däcket och slangen. Sedelpapper tål trycket.
Förutom gaffatejp, som jag föredrar framför silvertejp, finns det ett annat tricks.
En sedel. Lägg en sedel (20kr räcker nog) inne i däcket med håll i, mellan däcket och slangen. Sedelpapper tål trycket.