Quote from Nils Hylander on 23 February 2010, 22:03Trevlig tråd - tackar för bra tips!! 🙂
Inser att jag vid moddigt väglag ska minska trycket i dubbdäcken. Har dem alltid på om det är vinterväglag!!!
Kör på Biltemas med 280 dubb och är nöjd - de rullar mycket bra i 3 säsonger men å andra sidan så kör
Trevlig tråd - tackar för bra tips!! 🙂
Inser att jag vid moddigt väglag ska minska trycket i dubbdäcken. Har dem alltid på om det är vinterväglag!!!
Kör på Biltemas med 280 dubb och är nöjd - de rullar mycket bra i 3 säsonger men å andra sidan så kör
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 00:26Kvinnor har generellt sett mer styrka och balans i bålen än män.;)
Kvinnor har generellt sett mer styrka och balans i bålen än män.;)
Quote from Anders Wallerstedt on 24 February 2010, 08:33Tänk på att dubbdäck är hala på asfalt, det är bara på is underlag de är bra. Som sagts tidigare, sänk trycket så får man bättre grepp i snömodden, oberoende dubb eller ej.
Tänk på att dubbdäck är hala på asfalt, det är bara på is underlag de är bra. Som sagts tidigare, sänk trycket så får man bättre grepp i snömodden, oberoende dubb eller ej.
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 09:00Jag kan inte svara för alla dubbdäck, men Nokians dubbdäck är _inte_ hala på barmark.
Dubbdäck skiljer sig från sommardäck på flera än ett sätt. Det är inte bara dubbarna. Gummit är klibbigare. På vanlig landsväg suger de fast i vägytan. Halt är det inte
Jag kan inte svara för alla dubbdäck, men Nokians dubbdäck är _inte_ hala på barmark.
Dubbdäck skiljer sig från sommardäck på flera än ett sätt. Det är inte bara dubbarna. Gummit är klibbigare. På vanlig landsväg suger de fast i vägytan. Halt är det inte
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 09:45Själv kör jag med semslicks på min MTB till och från jobbet på 1½-2km beroende på vilken väg jag tar 🙂
Själv kör jag med semslicks på min MTB till och från jobbet på 1½-2km beroende på vilken väg jag tar 🙂
Quote from Bertil Nolheim on 24 February 2010, 10:12Nokian är helt Ok på asfalt. På betongplattor däremot.....
Nokian är helt Ok på asfalt. På betongplattor däremot.....
Quote from Anders Wallerstedt on 24 February 2010, 12:52Det får inte vara ett sommar däck, de är för hårda och de blir snorhala, det ska vara ett vinterdäck/mudd däck med mjukare gummi, men det behöver inte vara dubbat.
Har själv bara kört med Nokian dubbäck, mest Nokian, Extreme 294, de är mycket bra, men ja
Det får inte vara ett sommar däck, de är för hårda och de blir snorhala, det ska vara ett vinterdäck/mudd däck med mjukare gummi, men det behöver inte vara dubbat.
Har själv bara kört med Nokian dubbäck, mest Nokian, Extreme 294, de är mycket bra, men ja
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 13:18Jag kan tänka mig att däck med extra mycket dubb påverkas mer på asfalt, alltså blir halare...
Jag kan tänka mig att däck med extra mycket dubb påverkas mer på asfalt, alltså blir halare...
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 13:36Jag har inte ens vågat med crosscykeln den här vintern. Dubbdäck har jag på en dedicerad vintercykel. Även den tycker jag är lite för högt ibland. Jag inbillar mig att det känns tryggare med MTB, men man får för sig så mycket.
Svängarna tar jag vackert p
Jag har inte ens vågat med crosscykeln den här vintern. Dubbdäck har jag på en dedicerad vintercykel. Även den tycker jag är lite för högt ibland. Jag inbillar mig att det känns tryggare med MTB, men man får för sig så mycket.
Svängarna tar jag vackert p
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 16:02Allsvenska premiären är 14 mars.;)
Då ska lappmöglet vara borta i Skåne.
Allsvenska premiären är 14 mars.;)
Då ska lappmöglet vara borta i Skåne.