Quote from Guest on 19 November 2009, 11:06Jag har sprungit till jobbet några morgnar, vilket är lite drygt 6km. Jag är van att på helger springa före frukost, men då max 5km. Det verkar som om det går nån magisk gräns för min energi, efter 5km blir det riktigt tungt och det tar flera timmar för m
Jag har sprungit till jobbet några morgnar, vilket är lite drygt 6km. Jag är van att på helger springa före frukost, men då max 5km. Det verkar som om det går nån magisk gräns för min energi, efter 5km blir det riktigt tungt och det tar flera timmar för m
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 11:16Jag brukar klara mig långt på ett par kokta ägg med lite salt på och ett glas mjölk. Det är ungefär det jag brukar äta före långpassen också, fett och proteinrikt och lite extra salt, det är bara mängderna som skiljer sig lite.
Jag brukar klara mig långt på ett par kokta ägg med lite salt på och ett glas mjölk. Det är ungefär det jag brukar äta före långpassen också, fett och proteinrikt och lite extra salt, det är bara mängderna som skiljer sig lite.
Quote from Fernanda Zei on 19 November 2009, 11:18enklaste för mig har varit att bara dricka en proteindrink. Har numer börjat med en liten kopp kaffe och ett ägg med. Räcker för mig, springer jag 15km och längre mumsar jag dextrosol för att hålla humöret uppe.
Lycka till! (mornträning ftw)
enklaste för mig har varit att bara dricka en proteindrink. Har numer börjat med en liten kopp kaffe och ett ägg med. Räcker för mig, springer jag 15km och längre mumsar jag dextrosol för att hålla humöret uppe.
Lycka till! (mornträning ftw)
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 11:20Jag springer 12km till jobbet, oftast på en tallrik fil, men ibland på ett glas vatten.
Kanske kan du äta ett rejält kvällsmål och skippa frukosten helt.
Det viktigaste för mig är att fylla på efter.
Jag springer 12km till jobbet, oftast på en tallrik fil, men ibland på ett glas vatten.
Kanske kan du äta ett rejält kvällsmål och skippa frukosten helt.
Det viktigaste för mig är att fylla på efter.
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 12:19Weetabix och mjölk. (t+)
Weetabix och mjölk. (t+)
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 12:39En banan o ett glas oboy brukar funka bra för mig... man behöver lite socker på mornen för att va pigg för o springa...
En banan o ett glas oboy brukar funka bra för mig... man behöver lite socker på mornen för att va pigg för o springa...
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 12:40Jag har lätt problem med magen om jag springer på mornen och ska jag träna på mornen kör jag ofta bara nåt glas mjölk. Är det nåt som kommer kräva bättre energinivåer, t ex ett tidigt lopp, så kör jag alltid filmjölk, havrefras, russin, valnötter, äppelju
Jag har lätt problem med magen om jag springer på mornen och ska jag träna på mornen kör jag ofta bara nåt glas mjölk. Är det nåt som kommer kräva bättre energinivåer, t ex ett tidigt lopp, så kör jag alltid filmjölk, havrefras, russin, valnötter, äppelju
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 12:50Tack för alla era svar! Nu har jag fått många bra tips :-).
Tack för alla era svar! Nu har jag fått många bra tips :-).
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 22:29För mig har det varit en ren fråga om att vänja kroppen. Jag har så tt som aldrig ätit innan mornpassen.
När jag började höll jag på att bonka efter en halvtimme. Efter en period runt -05 när jag pendeljoggade väldigt mycket gick det bättre för varje mån
För mig har det varit en ren fråga om att vänja kroppen. Jag har så tt som aldrig ätit innan mornpassen.
När jag började höll jag på att bonka efter en halvtimme. Efter en period runt -05 när jag pendeljoggade väldigt mycket gick det bättre för varje mån
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 22:34Själv kan jag inte ut och springa på för mycket vätska i magen. Fil/yoghurt går inte alls, jag blir illamående.
Jag kör på ett litet glas vatten och en banan. Om jag är hungrig blir det en skiva bröd med lite apelsinmarmelad. Kanske inte det nyttigaste,
Själv kan jag inte ut och springa på för mycket vätska i magen. Fil/yoghurt går inte alls, jag blir illamående.
Jag kör på ett litet glas vatten och en banan. Om jag är hungrig blir det en skiva bröd med lite apelsinmarmelad. Kanske inte det nyttigaste,