Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 23:31En kopp kaffe för att få igång magen innan passet och slippa sos-stopp.
En kopp kaffe för att få igång magen innan passet och slippa sos-stopp.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 07:45Normalt klarar jag mig på ett glas vatten om det inte blir längre än 50 min, idag glömde jag dricka och det gick bra det med även om jag blev lite törstig efter en halvtimme.
Jag har snarare problemet att om jag äter måste jag vänta innan jag kan springa
Normalt klarar jag mig på ett glas vatten om det inte blir längre än 50 min, idag glömde jag dricka och det gick bra det med även om jag blev lite törstig efter en halvtimme.
Jag har snarare problemet att om jag äter måste jag vänta innan jag kan springa
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 12:46Brukar äta en banan och/eller ett glas oboy när jag ska ut tidigt.
Att du blir trött kanske också beror på att du brukar springa 5k, och nu ska springa 6k? (Har inte kollat din träningsdagbok, du kanske springer längre också?) Isåfall är det bara att kä
Brukar äta en banan och/eller ett glas oboy när jag ska ut tidigt.
Att du blir trött kanske också beror på att du brukar springa 5k, och nu ska springa 6k? (Har inte kollat din träningsdagbok, du kanske springer längre också?) Isåfall är det bara att kä
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 14:37Hej,
Jag hade stoppat en liten kexchokladbit i fickan att ta vid 5km när du tar slut. Så kan du vara sugen på frukost med trevliga jobbarkompisar ändå. Snabbt o enkelt 🙂
Hej,
Jag hade stoppat en liten kexchokladbit i fickan att ta vid 5km när du tar slut. Så kan du vara sugen på frukost med trevliga jobbarkompisar ändå. Snabbt o enkelt 🙂
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 15:30Tack för all input! Det är säkert så att jag tar ut mig lite mer än vanligt eftersom jag springer lite längre än vanligtvis. Men jag har inte det problemet på kvällen, att nån gång ta en lite längre runda. Jag ska prova mig fram, kan jag äta nåt litet inn
Tack för all input! Det är säkert så att jag tar ut mig lite mer än vanligt eftersom jag springer lite längre än vanligtvis. Men jag har inte det problemet på kvällen, att nån gång ta en lite längre runda. Jag ska prova mig fram, kan jag äta nåt litet inn
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:06Det är bättre att du vänjer dig vid att inte äta mat innan. Kroppen blir duktigare på att förbränna fett om man gör så. Fördelen är att du då blir uthålligare och kan prestera riktigt bra och boostat på tävlingar där du dricker sportdryck.
Det tar ett tag
Det är bättre att du vänjer dig vid att inte äta mat innan. Kroppen blir duktigare på att förbränna fett om man gör så. Fördelen är att du då blir uthålligare och kan prestera riktigt bra och boostat på tävlingar där du dricker sportdryck.
Det tar ett tag