Quote from Guest on 28 June 2014, 15:42Jag har haft löparmage i flera år, och har nu tänkt att det borde kanske leda till bristsjukdomar typ B12, B6 och Folat.
Magnesum behövs extra av mot kramper.
Järn har jag kollat upp och det behövs också i tablettform.
Hur funderar ni andra?
Jag har haft löparmage i flera år, och har nu tänkt att det borde kanske leda till bristsjukdomar typ B12, B6 och Folat.
Magnesum behövs extra av mot kramper.
Järn har jag kollat upp och det behövs också i tablettform.
Hur funderar ni andra?
Quote from Funbeat user on 28 June 2014, 15:52Midsommar,
Jag har också haft problem med löparmage, men sedan jag började med kost enligt Fodmaps har detta helt försvunnit! Kolla gärna på http://www.ibsfri.com/ för mer information.
Utöver det så tar jag numera magnesium, eftersom vi tydligen lätt får
Midsommar,
Jag har också haft problem med löparmage, men sedan jag började med kost enligt Fodmaps har detta helt försvunnit! Kolla gärna på http://www.ibsfri.com/ för mer information.
Utöver det så tar jag numera magnesium, eftersom vi tydligen lätt får
Quote from Funbeat user on 28 June 2014, 17:14Utöver Protein och en cykling på kreatin tar jag följande.
ZMA: Magnesium och zink tillsammans med b-vitaminer för ökat möjlighet att producera testosteron, dessutom förbättrar det märkbart min sömn.
Multivitamin
D-vitamin: En kontorsarbetande blekfis i
Utöver Protein och en cykling på kreatin tar jag följande.
ZMA: Magnesium och zink tillsammans med b-vitaminer för ökat möjlighet att producera testosteron, dessutom förbättrar det märkbart min sömn.
Multivitamin
D-vitamin: En kontorsarbetande blekfis i
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2014, 20:01Vad är löparmage? 🙂
Jag HAR ätit kosttillskott i form av Berocca - för att lindra mina Restless Legs - och multivitaminpreparat - för att tillgodose framför allt järnnivåerna, magnesium, B-vitaminerna och D-vitamin.
Jag har dock kommit på att en banan
Vad är löparmage? 🙂
Jag HAR ätit kosttillskott i form av Berocca - för att lindra mina Restless Legs - och multivitaminpreparat - för att tillgodose framför allt järnnivåerna, magnesium, B-vitaminerna och D-vitamin.
Jag har dock kommit på att en banan
Quote from Funbeat user on 28 June 2014, 22:22Har tränat upp till 20 tim/vecka utan att tappa vikt, bli sliten eller fått indikation på någon brist. Har alltid ätit blandad husmanskost i mängd anpassad till träningsmängd.
Har tränat upp till 20 tim/vecka utan att tappa vikt, bli sliten eller fått indikation på någon brist. Har alltid ätit blandad husmanskost i mängd anpassad till träningsmängd.
Quote from Funbeat user on 28 June 2014, 23:37Vanlig mat. Tar en proteinshake om det blivit ett tränignspass efter middagen.
Vanlig mat. Tar en proteinshake om det blivit ett tränignspass efter middagen.
Quote from Funbeat user on 29 June 2014, 06:38Omega3 och D-vitamin under de mörka månaderna. Jag har lite svårt att tro att vi får i oss optimal mängd D-vitamin här strax intill Nordpolen.
Sylvia: Beror det inte på vem man frågar vad som är "optimal nivå"?
Omega3 och D-vitamin under de mörka månaderna. Jag har lite svårt att tro att vi får i oss optimal mängd D-vitamin här strax intill Nordpolen.
Sylvia: Beror det inte på vem man frågar vad som är "optimal nivå"?
Quote from Catharina Brattlin on 29 June 2014, 10:56Så är det säkert Åke. Sen kan man ju fråga sig - vad ÄR en optimal nivå? 🙂
Vi håller oss till referensintervallerna när vi analyserar och bedömer prover och vad gäller vitamin D så är det väldigt sällan vi ser värden som signalerar brister. Vid några t
Så är det säkert Åke. Sen kan man ju fråga sig - vad ÄR en optimal nivå? 🙂
Vi håller oss till referensintervallerna när vi analyserar och bedömer prover och vad gäller vitamin D så är det väldigt sällan vi ser värden som signalerar brister. Vid några t
Quote from Funbeat user on 29 June 2014, 19:26Matråvaror är dessutom billigare ...
Matråvaror är dessutom billigare ...
Quote from Funbeat user on 29 June 2014, 20:35Ja det är krångligt det där. Man får gå på sin egen känsla, för vem vet säkert vad som beror på vad? Jag menar att jag lever sunt och äter bra, likafullt är jag mer förkyld än jag vill vara. Tycker att jag var mindre förkyld i vintras och inbillar mej at
Ja det är krångligt det där. Man får gå på sin egen känsla, för vem vet säkert vad som beror på vad? Jag menar att jag lever sunt och äter bra, likafullt är jag mer förkyld än jag vill vara. Tycker att jag var mindre förkyld i vintras och inbillar mej at