Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad äter ni för kosttillskott?
You need to log in to create posts and topics.

Tro kan försätta berg Åke. 🙂

Senaste gången jag var förkyld var i september 2013, samma vecka som LL30, så det loppet fick jag ställa in. Dessförinnan hade jag en rejäl tvåveckorsinfluensa i februari 2012 och fick ställa in Skövde 6-timmars. I övrigt,

När det gäller löparmage drabbar det mig mest om jag ätit typ kaffe o hamburgare eller slängt i mig något i all hast timmarna innan jag springer. Inget kaffe sista 3-4 timmarna, likaså varken stressätande eller något annat mag-jobbigt. Gissar ett par tre

Käkar omega 3 + en tablett mitt val sport,säljs på Apoteket och innehåller allt man behöver som idrottare.må gott !! (L)

Låt mig provocera lite. Sanningen är alltid lite mer komplicerad, men för att starta diskussionen så...

Mycket business. Allt går att sälja med mördande reklam.

Vitamintillskott och mineraltillskott är "i allmänhet" en av de mest meningslösa saker vi lä

Vissa saker var lika dåliga förr som nu ;):

Gunnar, mig provocerar Du inte det minsta. För jag håller med Dig. 🙂

Men funkar det för andra är inte jag den som dömer...

Bra kommenterat Gunnar. Instämmer till fullo.
Sen skall man aldrig förakta placebo ... 😉

Inga kosttillskott för mig eftersom Livsmedelsverkets rekommendationer är att för den som inte har problem med att kunna äta en varierad kost eller inte har någon bristsjukdom, inte behöver extra tillskott.

Multivitaminer ger dessutom en ökad cancerris

@ Thomas

"Forskarna tror att folsyran i multivitaminer kan vara en förklaring till den ökade risken för bröstcancer. Folsyra som normalt kan skydda mot cancer kan påskynda cancertillväxt om man redan har cancer. Risken att överdosera folsyra är större om

Allt gällande i stort sett allt är väl svävande.

Fick diagnos lymfkörtelcancer 1997.
Multivitamin åt jag som liten. Född 1938, så det fanns på 40-talet. Kanske tur att jag slutat med detta "kosttillskott".

Sedan 60-talet har jag undvikit all form av kos