Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad göra när det går tyngre?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Bullen,

De senaste sju, åtta månaderna har springeriet förvandlats från en lustfylld kraftkälla till en stolpig samvetsfråga. Borta är njutbara pass med lätta steg och lätt sinne. Kvar är påtvingade diton med tunga ben och hemlängtan. Jag har efterha

Har du inget mål du måste träna inför?

Jag vill påstå att det inte är en fråga om motivation. Jag har sedan flera år slutat med tävlande och slutat med prestationsjagande. Istället springer jag för löpning har tagit mig ur kedjerökning och nästintill tresiffriga siffror på vågen, och för att d

Många är vi, som haft dippar under åren när barnen tar mycket (om än kär) kraft och tid. Du säger att det inte är motivation, som saknas, utan kroppens energi. Det finns lika många lösningar som löpare och vad man vill ha är ju en uppsättning tips från al

Sover du om nätterna?

kan bara flika in att min egna träning kom på fokuserade nivåer ung då yngsta barnet var mellan 2-3år.
faktorer finns i det oändliga att fundera kring

du har ju tagit dig ur ditt personliga minfält så försök att inte trampa bakåt bara och låt dig ha en n

Ja, sömnen är nog min huvudmisstänkte. Inte för att ungarna håller mig vaken nätterna igenom, utan för att jag emellanåt sitter uppe någon onödig timme för att få en stund för mig själv. I övrigt gäller det nog, som ni föreslår, att ha förtröstan och göra

Köp nya skor! Höjer känslan!

Har du koll på järnvärdet Henrik?

Något som kan vara värt att testa är att sätta ett maxvärde för träning under en period. Om du idag springer 7-8 mil i veckan så sätt ett tak på t ex 4-5 mil/vecka under 6-8 veckor eller så. (Bara ett förslag, men taket måste vara betydligt lägre än din n

12