Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 18:18Spring långsammare på dina distanspass. Ta en helvilodag per vecka. Tittade lite på din träningsdagbok och såg en hel del distanspass i 4:25-4:30 min/km, vilket inte hållbart i längden om man är 34min-löpare. Det är snarare distansfart för någon som är go
Spring långsammare på dina distanspass. Ta en helvilodag per vecka. Tittade lite på din träningsdagbok och såg en hel del distanspass i 4:25-4:30 min/km, vilket inte hållbart i längden om man är 34min-löpare. Det är snarare distansfart för någon som är go
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 19:39Anders: järnvärdet har jag inte koll på, nej. Kan man be den lokala läkarstationen om hjälp med sådant?
Jenny: jo, nog har jag dragit ned på mängden. Från tolv till tio till åtta till knappt det. Eftersom jag kunna hålla tio som snitt under förra året ut
Anders: järnvärdet har jag inte koll på, nej. Kan man be den lokala läkarstationen om hjälp med sådant?
Jenny: jo, nog har jag dragit ned på mängden. Från tolv till tio till åtta till knappt det. Eftersom jag kunna hålla tio som snitt under förra året ut
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 21:13Nu vet jag inte hur din vardag ser ut men utifrån mina erfarenheter handlar det ofta om att man tappar strukturen. När varje träningspass måste vägas mot något annat i vardagen, sambons sovmorgon eller tvätthögar. Då är det svårt att fullt ut tillåta sig
Nu vet jag inte hur din vardag ser ut men utifrån mina erfarenheter handlar det ofta om att man tappar strukturen. När varje träningspass måste vägas mot något annat i vardagen, sambons sovmorgon eller tvätthögar. Då är det svårt att fullt ut tillåta sig
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 21:52Kastar mig in i diskussionen trots att jag varken är pappa eller mamma.
Vi får väl säga att jag har närstående observationer 😉Grattis till en familj, det är en stor omställning att bli föräldrar men det är nog lika tufft när det kommer ett barn till. B
Kastar mig in i diskussionen trots att jag varken är pappa eller mamma.
Vi får väl säga att jag har närstående observationer 😉
Grattis till en familj, det är en stor omställning att bli föräldrar men det är nog lika tufft när det kommer ett barn till. B
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 21:58Det sistnämnda känner jag igen mig i, och det är för mig en riktig (mental) energitjuv.
Har nästan alltid lite dåligt samvete när jag är tränar ("nu river ungarna huset medan jag är ute och roar mig" ), samtidigt som jag längtar efter att komma iväg ut,
Det sistnämnda känner jag igen mig i, och det är för mig en riktig (mental) energitjuv.
Har nästan alltid lite dåligt samvete när jag är tränar ("nu river ungarna huset medan jag är ute och roar mig" ), samtidigt som jag längtar efter att komma iväg ut,
Quote from Funbeat user on 1 November 2011, 08:19Ang järn/HB-värde.
Vårdcentralen skall fixa detta.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/Hb/
http://beta.marathon.se/inspiration/det-har-gor-jarnet-i-kroppen
Ang järn/HB-värde.
Vårdcentralen skall fixa detta.
http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/Hb/
http://beta.marathon.se/inspiration/det-har-gor-jarnet-i-kroppen
Quote from Funbeat user on 1 November 2011, 08:34Förstår inte riktigt var (löpar)skon klämmer?!
Om du har tid/möjlighet att klämma sju-åtta mil i veckan så är nog många småbarnsföräldrar (ink mig själv) avis! 😉
Förstår inte riktigt var (löpar)skon klämmer?!
Om du har tid/möjlighet att klämma sju-åtta mil i veckan så är nog många småbarnsföräldrar (ink mig själv) avis! 😉
Quote from Funbeat user on 1 November 2011, 08:41Ja Christian, frågan är om inte M slog huvudet på åtminstone en spik. Hennes tankar fick mig att inse att jag nog fallit tillbaka i att ständigt mentalt vara på nästa plats. Otåligt vilja komma igång med jobbet springandes dit eller det dåliga samvetet nä
Ja Christian, frågan är om inte M slog huvudet på åtminstone en spik. Hennes tankar fick mig att inse att jag nog fallit tillbaka i att ständigt mentalt vara på nästa plats. Otåligt vilja komma igång med jobbet springandes dit eller det dåliga samvetet nä
Quote from Funbeat user on 1 November 2011, 08:48Jonas: litet radhus utan ambitioner för storrenoveringar eller parkanläggning, ointresserad av TV, mycket medgörlig chef, springavstånd till jobbet, snälla och friska barn, välvillig hustru. Det där är nog grunden till att tiden inte är svår att hitta.
Jonas: litet radhus utan ambitioner för storrenoveringar eller parkanläggning, ointresserad av TV, mycket medgörlig chef, springavstånd till jobbet, snälla och friska barn, välvillig hustru. Det där är nog grunden till att tiden inte är svår att hitta.