Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad händer i helgen i Stockholm?
You need to log in to create posts and topics.

Mmmm... (H:)

Måste bara rekvirera lite rabarber först, spanade lite på de på gården häromdagen men de såg lite klena ut.

Peter: Du får springa fort om inte Fredrik ska käka upp allt innan du hinner hit. 😉

Hm, borde nog gräva en grop och köpa en rabarberplanta till ... Slaktade den vi hade förra helgen, satte två nya, men de ska inte röras förrän nästa sommar - men tre plantor kanske är lite lite?
De ska vara som lillfingrar när man tar dem!

Tack för alla erbjudanden speciellt den med raberberpaj inblandad 🙂
Nu har vi själva enormt med rabarber och jag har ätit rabarberpaj så det kommer ut ur öronen så det lockar inte tillräckligt för att springa 30+ km 🙂
Det får bli en trevlig löptur med

Vet inte vad som klassas som en enskild planta men hemma hos mina föräldrar står en rabarberbuske som mest ser ut som en planta och den ger plenty of rabarber. Tror de växer till sig ganska bra och det är väl snarare så att det oftast är svårt att göra av

Ser de däremot ut som den som står här på gården och bara har två stjälkar så kanske det tarvar mer än en planta. 😀

Rabarberpaj sade du? Var bor du Elin? 🙂

Jo de lär kunna växa till sig om de trivs, min bild av ett rabarberland är annars snarare ett dike, eller som en häck, lååång rad med rabarber i kanten av ett potatisland. blir mkt soppa, kräm, saft, gele och vin av det ...

Glöm inte rabarberpajerna!