Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 19:15Jag är inte riktigt beredd att avfärda sadeln än. Vill gärna tro att det är min ovana och beniga ända (har figur som Beyoncé fast tvärtom - putande mage och platt akter) som är problemet. Har "lurkat" runt lite här innan cykelköpet och bl a tagit del av B
Jag är inte riktigt beredd att avfärda sadeln än. Vill gärna tro att det är min ovana och beniga ända (har figur som Beyoncé fast tvärtom - putande mage och platt akter) som är problemet. Har "lurkat" runt lite här innan cykelköpet och bl a tagit del av B
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 19:19Eftersom du inte ska svanka så är det en del att förändra.
Eftersom du inte ska svanka så är det en del att förändra.
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 21:12Du vil etter noen (mange ) timer på sadlen oppleve at setemusklene blir sterkere og fastere (et +) og ømheten fortar seg. Om du mener ditt sete passer deg, så er det bare "å tute å kjøre". (t+)
Du vil etter noen (mange ) timer på sadlen oppleve at setemusklene blir sterkere og fastere (et +) og ømheten fortar seg. Om du mener ditt sete passer deg, så er det bare "å tute å kjøre". (t+)
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 21:17Det är nog mest en tillvänjning. Förr var det alltid en plåga de första dagarna efter ett vinteruppehåll. Av någon anledning verkar bakdelen ha gett upp helt nu, så nu får jag inte ont ens då.
Det är nog mest en tillvänjning. Förr var det alltid en plåga de första dagarna efter ett vinteruppehåll. Av någon anledning verkar bakdelen ha gett upp helt nu, så nu får jag inte ont ens då.
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 23:21Jag fattar inte ens hur killar får plats med knölarna i fören.
Jag fattar inte ens hur killar får plats med knölarna i fören.
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 07:32De har ett smalare bäcken än vad kvinnor har. De behöver ju inte få plats eller föda ett barn 😉
De har ett smalare bäcken än vad kvinnor har. De behöver ju inte få plats eller föda ett barn 😉
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 09:31Jag gav upp att hitta en sadel som passade och bytte cykeltyp helt istället.
(Inte bara sadeln som gjorde det utan värk i ländrygg, handleder och skuldror också..)Numer har jag bara värk nedanför höfterna, men det har väl de flesta andra som cyklar oc
Jag gav upp att hitta en sadel som passade och bytte cykeltyp helt istället.
(Inte bara sadeln som gjorde det utan värk i ländrygg, handleder och skuldror också..)
Numer har jag bara värk nedanför höfterna, men det har väl de flesta andra som cyklar oc
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 10:08Man kan ju tolka knölarna i fören på många sätt, jag väljer att tolka så här! 🙂
Knölarna i fören är dels förpackade i praktiska påsar vilket gör att de flyttar sig från stället där man sitter, det är (kanske bland annat) därför sadeln är smalare framti
Man kan ju tolka knölarna i fören på många sätt, jag väljer att tolka så här! 🙂
Knölarna i fören är dels förpackade i praktiska påsar vilket gör att de flyttar sig från stället där man sitter, det är (kanske bland annat) därför sadeln är smalare framti
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 15:52Sadlar är svårt, På min cykel följde det med någon standard herrmodell från bontrager, som jag suttit på hittills, och klarat av halvvättern på. Jag är rätt säker på att den inte är optimal, men tills vidare ... För frågan är vad som är bättre? För mig?
Sadlar är svårt, På min cykel följde det med någon standard herrmodell från bontrager, som jag suttit på hittills, och klarat av halvvättern på. Jag är rätt säker på att den inte är optimal, men tills vidare ... För frågan är vad som är bättre? För mig?
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 15:59Jag har väl haft en 15-20 olika och har fastnat för BROOKS Swift o Fizik Gobi.
Flera har fungerat men inte varit optimala. Det märker man när det spenderas måånga timmar på cykeln.
Jag har väl haft en 15-20 olika och har fastnat för BROOKS Swift o Fizik Gobi.
Flera har fungerat men inte varit optimala. Det märker man när det spenderas måånga timmar på cykeln.