Quote from Guest on 20 November 2009, 16:31Hallå!
Jag pluggar till brandman och för att bli anställd brukar ett löptest genomföras, 3 km på högst 13:15.
I somras så klarade jag denna tiden, sprang då på strax under 12:45. Sedan gjorde jag testet igen för några veckor sedan och då sprang jag på öv
Hallå!
Jag pluggar till brandman och för att bli anställd brukar ett löptest genomföras, 3 km på högst 13:15.
I somras så klarade jag denna tiden, sprang då på strax under 12:45. Sedan gjorde jag testet igen för några veckor sedan och då sprang jag på öv
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 16:41Verkar lite konstigt.
En dålig dag på jobbet låter det som.
Du har inte gått upp mycket i vikt utgår jag ifrån.Var du lika uppvärmd före båda testerna?
Vilka tider har du haft på träningarna?
Känns det som du är snabbare?
Känns det lättare nu?
Verkar lite konstigt.
En dålig dag på jobbet låter det som.
Du har inte gått upp mycket i vikt utgår jag ifrån.
Var du lika uppvärmd före båda testerna?
Vilka tider har du haft på träningarna?
Känns det som du är snabbare?
Känns det lättare nu?
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:13Kanske för inrutat? Återupprepar samma vecka efter vecka och kanske på samma nivå?
Intervall en gång i veckan eller vart tredje pass? Själv hade jag ju storknat.
Återhämtningspass när man återhämtar sig 4 av veckans 7 dagar? Vad nu "återhämtingspass" ä
Kanske för inrutat? Återupprepar samma vecka efter vecka och kanske på samma nivå?
Intervall en gång i veckan eller vart tredje pass? Själv hade jag ju storknat.
Återhämtningspass när man återhämtar sig 4 av veckans 7 dagar? Vad nu "återhämtingspass" ä
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 18:42Stefan: Jag vet inte om det bara var en dålig dag, känns som det är mer allmänt långsammare. Under samma vecka fast nån dag innan, eller om det var helgen innan, gjorde jag halvkoll för att se hur jag låg till. Då hade jag sprungit 8 km innan så jag tänkt
Stefan: Jag vet inte om det bara var en dålig dag, känns som det är mer allmänt långsammare. Under samma vecka fast nån dag innan, eller om det var helgen innan, gjorde jag halvkoll för att se hur jag låg till. Då hade jag sprungit 8 km innan så jag tänkt
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 19:24Låter fortfarande som det var nåt just denna tidpunkt.
Det kanske var nån baskiluskt som låg och lurade i din kropp.Eftersom du har sänkt milen med 10 minuter utan nån skillnad i ansträngning.
Det är enormt stor skillnad.Vill du prova andra intervalle
Låter fortfarande som det var nåt just denna tidpunkt.
Det kanske var nån baskiluskt som låg och lurade i din kropp.
Eftersom du har sänkt milen med 10 minuter utan nån skillnad i ansträngning.
Det är enormt stor skillnad.
Vill du prova andra intervalle
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 19:37Just det, de hade jag glömt av att de fanns. Ska kolla på dessa när jag blivit frisk.
Hoppas att det bara ligger sjukdom bakom som gjort att man inte lyckats.
Kommer dock satsa lite mindre på långpassen framöver och satsa mer på intervallerna och kanske p
Just det, de hade jag glömt av att de fanns. Ska kolla på dessa när jag blivit frisk.
Hoppas att det bara ligger sjukdom bakom som gjort att man inte lyckats.
Kommer dock satsa lite mindre på långpassen framöver och satsa mer på intervallerna och kanske p
Quote from Funbeat user on 21 November 2009, 19:43Det låter märkligt att du försämrat din tid med det upplägget...
Vad har du kört för slags intervaller? Tider, upprepningar, intensitet/tempo?
Vad har du haft för tempo på ditt distanpass resp. återhämtningspass?
Kanske svaren på de frårna kan räta ut
Det låter märkligt att du försämrat din tid med det upplägget...
Vad har du kört för slags intervaller? Tider, upprepningar, intensitet/tempo?
Vad har du haft för tempo på ditt distanpass resp. återhämtningspass?
Kanske svaren på de frårna kan räta ut
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 11:28Eftersom du sprang olika slinr vid de olika tillfällena:
Har du mätt upp så att båda är exakt lika långa?
Nåt hundratal meter fel (eller några tiotal meter fel på slingan du sprang tre varv) gör ganska stor skillnad tidsmässigt.
Eftersom du sprang olika slinr vid de olika tillfällena:
Har du mätt upp så att båda är exakt lika långa?
Nåt hundratal meter fel (eller några tiotal meter fel på slingan du sprang tre varv) gör ganska stor skillnad tidsmässigt.
Quote from Jonas Täng on 22 November 2009, 16:35Det var förmodligen markant skillnad i vädret mellan sommarens test och det du körde nu. Själv är jag snabbare i korta tajts än i långa... Kan nåt sådant ha spelat in?
Det var förmodligen markant skillnad i vädret mellan sommarens test och det du körde nu. Själv är jag snabbare i korta tajts än i långa... Kan nåt sådant ha spelat in?
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:22Ursäkta alla. Jag har varit bortrest så därför har jag inte svarat.
Lars: Jag har på mina intervaller varvat backintervaller och "platta intervaller", där jag i backe kört i en backe som tar ca 30-40 sek, under de platta har jag kört 2 min och upprepat d
Ursäkta alla. Jag har varit bortrest så därför har jag inte svarat.
Lars: Jag har på mina intervaller varvat backintervaller och "platta intervaller", där jag i backe kört i en backe som tar ca 30-40 sek, under de platta har jag kört 2 min och upprepat d