Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tycker Robert visar att det handlar lika mycket om omdöme som pengar.

En våtdräkt är kanske svårt att vara utan, men den behöver inte kosta skjortan begagnat.

Vilker racercykel som helst fungerar nog, och det enda du "måste" kosta på den är cykelskor o

Nåja, man måste ju ändå gå till jobbet så alternativet är inte att träna istället för att jobba. Man jobbar för att kunna köpa fler prylar och tränar före och efter jobbet för att slippa se ut som en långsam tönt på för dyr cykel!

Robert/ Upplyftande att höra att du inte hade en Superbike 2000 (nej, det finns nog ingen sån cykel) för 30 000:- och ändå få till en sån kanontid. Man blir lätt fartblind/prisblind när man hänger för mycket i cykelgruppernas forum.

Jag tror att träningen är den viktigaste variabeln.

Tränar man inte så bra som Robert så kan man köpa sig en halvtimme på IM 😉

En snabb summering säger att jag lagt över 100.000 på triathlon. Men det inkluderar två cyklar, två våtdräkter och en faslig massa kläder och konstiga prylar samt 6 läger på Mallorca/Lanzarote samt säkert 10 helgläger. Dessutom säkert över 20 tävlingar. D

Jag har på 2 år bränt över 40KSEK på allt som har med sport att göra (klassikern + triathlon) . Men då började jag från 0. Det är absolut inga värsting grejer även om jag heller inte valt det billigaste. Jag hoppas att det nu räcker med hårdvara och framö

Just nu skulle jag kunna tänka mig att lägga 10 000 för att operera in ett par gälar för att det går så in i h-e dåligt med simningen.

Har för övrigt försökt hitta info om när cykelcity har rea. Har de inte en rea på hösten? Känns logiskt.

Hur mycket jag har lagt ner? Betydligt mer än jag har berättat om för min fru 🙂

Lars-Erik: En mycket välkänd strategi när det gäller både inköp av träningsprylar och elektronik 😉 Tror iofs att min fru nyttjar samma strategi när det gäller inköp av kläder och skor.