Quote from Guest on 21 December 2009, 18:56Hej!
Är ny här och har letat igenom hela sidan men inte hittat nåt ställe där träningsformerna defineras. Jag promenerar ganska mycket med mina hundar men som andra hundägare nog känner igen blir det sällan renodlade motionsrunder. Lite sniff där, hälsa
Hej!
Är ny här och har letat igenom hela sidan men inte hittat nåt ställe där träningsformerna defineras. Jag promenerar ganska mycket med mina hundar men som andra hundägare nog känner igen blir det sällan renodlade motionsrunder. Lite sniff där, hälsa
Quote from Magnus Gelang on 21 December 2009, 19:06Jag raggar mina hundpromenader som "Snabb gång" och så drar jag bort några minuter för de där pauserna man gör (vi stannar inte och hälsar på några hundar så det är luktande och kissa/bajsa som är pauserna). Jag reggar snabb gång eftersom vi går snabbt em
Jag raggar mina hundpromenader som "Snabb gång" och så drar jag bort några minuter för de där pauserna man gör (vi stannar inte och hälsar på några hundar så det är luktande och kissa/bajsa som är pauserna). Jag reggar snabb gång eftersom vi går snabbt em
Quote from Fredrik Närenfors on 21 December 2009, 20:01Bestäm vad du själv vill att det ska innebära. Det är ingen annan som bryr sig.
Bestäm vad du själv vill att det ska innebära. Det är ingen annan som bryr sig.
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 20:07För mig skulle tex hundträning - motion kunna vara ett pass i ett sandtag där jag motiverar min hund att springa upp och ner i all sanden. Eller fri lek på ett snötäckt fält. Det brukar innebära att även jag får skapligt med motion och bygger finfina musk
För mig skulle tex hundträning - motion kunna vara ett pass i ett sandtag där jag motiverar min hund att springa upp och ner i all sanden. Eller fri lek på ett snötäckt fält. Det brukar innebära att även jag får skapligt med motion och bygger finfina musk
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 22:39Bra fråga tycker jag, som också har hund och funderat på hur jag ska regga mina mer motionsinriktade hundpromenader. Hittills har de kallats för "promenad", men det vore ju bättre att spara den katerin för vanliga promenader utan hund. Kallar jag det för
Bra fråga tycker jag, som också har hund och funderat på hur jag ska regga mina mer motionsinriktade hundpromenader. Hittills har de kallats för "promenad", men det vore ju bättre att spara den katerin för vanliga promenader utan hund. Kallar jag det för
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 22:42Känns lite som att skillnaden ligger i om det är träning för MIG eller för HUNDEN?
Om jag ger mig ut i skogen och spårar eller som jag skrev tidigare, musklar min unghund i lite tuffare terräng så är det HUNDträning.Om hunden hänger med när JAG springer
Känns lite som att skillnaden ligger i om det är träning för MIG eller för HUNDEN?
Om jag ger mig ut i skogen och spårar eller som jag skrev tidigare, musklar min unghund i lite tuffare terräng så är det HUNDträning.
Om hunden hänger med när JAG springer
Quote from Fredrik Närenfors on 21 December 2009, 22:46Ibland när jag är ute med hundarna så springer vi hela tiden. 6-10 km och då kallar jag det löpning. Sen finns det nåt som heter jogging-promenad eller nåt ditåt. Det reggar jag ibland när jag låter dem stanna och nosa mycket. Annars värmer jag sakta upp
Ibland när jag är ute med hundarna så springer vi hela tiden. 6-10 km och då kallar jag det löpning. Sen finns det nåt som heter jogging-promenad eller nåt ditåt. Det reggar jag ibland när jag låter dem stanna och nosa mycket. Annars värmer jag sakta upp
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 22:48Per: Jag har inte heller reggat nån direkt hundträning, men jag tror att jag kommer att regga min hästträning. Varför inte samla allt på ETT forum liksom istället för att skriva separat riddagbok på nåt annat ställe, eller på papper?
Så antar jag att det
Per: Jag har inte heller reggat nån direkt hundträning, men jag tror att jag kommer att regga min hästträning. Varför inte samla allt på ETT forum liksom istället för att skriva separat riddagbok på nåt annat ställe, eller på papper?
Så antar jag att det
Quote from Fredrik Närenfors on 21 December 2009, 22:50Lösningen på problemet är helt sonika att regga två profiler på Funbeat. En för oss själva och en för hunden.
Inte alls så tokigt faktiskt. Med hjälp av Cookies kan man ha automatisk inloggning för den ena profilen i Tex IExplorer och den andra i FireFox
Lösningen på problemet är helt sonika att regga två profiler på Funbeat. En för oss själva och en för hunden.
Inte alls så tokigt faktiskt. Med hjälp av Cookies kan man ha automatisk inloggning för den ena profilen i Tex IExplorer och den andra i FireFox
Quote from Fredrik Närenfors on 21 December 2009, 22:51Jessie. Du får alltså lov att regga tre konton på Funbeat (H)
Jessie. Du får alltså lov att regga tre konton på Funbeat (H)