Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 23:00Per: Näeh, bara TVÅ i såna fall. Hunden är sju år i år och har vi inte tränat/tävlat seriöst förut så lär vi inte börja nu. *flinar*
Per: Näeh, bara TVÅ i såna fall. Hunden är sju år i år och har vi inte tränat/tävlat seriöst förut så lär vi inte börja nu. *flinar*
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 15:28Tack för alla svaren 🙂 Intressant att läsa hur ni tänker och gör på era funbeat-account. Har fått lite att tänka på. Men som ni skrivit så är det ju förstås bara för en själv det egentligen spelar nån roll hur man tolkar de olika katerierna. Tror jag lå
Tack för alla svaren 🙂 Intressant att läsa hur ni tänker och gör på era funbeat-account. Har fått lite att tänka på. Men som ni skrivit så är det ju förstås bara för en själv det egentligen spelar nån roll hur man tolkar de olika katerierna. Tror jag lå
Quote from Jan Lundquist on 23 December 2009, 13:23Jag reggar nästan aldrig mina hundpromenader. Men när jag joggade eller om jag skulle gå en riktig powerwalk skulle jag kanske regga. Om hon varit med på dagens skidpass hade jag självklart reggat också för det är ju liksom mer jag än hunden som motionera
Jag reggar nästan aldrig mina hundpromenader. Men när jag joggade eller om jag skulle gå en riktig powerwalk skulle jag kanske regga. Om hon varit med på dagens skidpass hade jag självklart reggat också för det är ju liksom mer jag än hunden som motionera
Quote from Funbeat user on 23 December 2009, 18:17Ursäkta att jag hoppar in i diskussionen nu, men hur kan man ens diskutera och fundera på att registrera en promenad som träning. Jo visst, det finns säkert många skadade och handikappade som är överlyckliga att kunna förflytta sig bara några meter på ege
Ursäkta att jag hoppar in i diskussionen nu, men hur kan man ens diskutera och fundera på att registrera en promenad som träning. Jo visst, det finns säkert många skadade och handikappade som är överlyckliga att kunna förflytta sig bara några meter på ege
Quote from Magnus Gelang on 23 December 2009, 23:36Claes: Så länge jag inte går mina promenader i makligt tempo så kommer jag att regga det som motion,,,oavsett vad du tycker om det.
Claes: Så länge jag inte går mina promenader i makligt tempo så kommer jag att regga det som motion,,,oavsett vad du tycker om det.
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 07:58Claes ursäkta mitt i julstämningen, men ... vad du menar med promenad och vad andra menar med promenad - det är inte nödvändigt samma sak.
Och över 60% i puls räcker utmärkt och jag kommer nästan aldrig upp i det när jag styrketränar, eller stretchar,
Claes ursäkta mitt i julstämningen, men ... vad du menar med promenad och vad andra menar med promenad - det är inte nödvändigt samma sak.
Och över 60% i puls räcker utmärkt och jag kommer nästan aldrig upp i det när jag styrketränar, eller stretchar,
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 10:29Claes: vad man reggar måste ju utgå från vilka mål man satt, eller hur?
Det finns ingen anledning att värdera vad som är bra eller dåligt för vi vet inte vilka förutsättningar olika personer har.Själv registrerar jag mina hundpromenader som överstiger 3
Claes: vad man reggar måste ju utgå från vilka mål man satt, eller hur?
Det finns ingen anledning att värdera vad som är bra eller dåligt för vi vet inte vilka förutsättningar olika personer har.
Själv registrerar jag mina hundpromenader som överstiger 3
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 11:52Claes: Din brist på empati och EQ antyder att du kan ha en psykisk diagnos. Om jag vore du skulle jag söka för den istället för att författa idiotiskt elitistiska inlägg på funbeat som ÄR ett forum för ALLA, oavsett träningsnivå - vad du än anser i frågan
Claes: Din brist på empati och EQ antyder att du kan ha en psykisk diagnos. Om jag vore du skulle jag söka för den istället för att författa idiotiskt elitistiska inlägg på funbeat som ÄR ett forum för ALLA, oavsett träningsnivå - vad du än anser i frågan
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 14:24Givetvis finns det ansträngande promenader; power walk, stavgång i backe, promenad på myr eller i sandtag m.m. Det är jättenyttigt för kroppen. Det är också bra för både hund och människa med raska skogspromenader, kanske i samband med spårträning.
Det ja
Givetvis finns det ansträngande promenader; power walk, stavgång i backe, promenad på myr eller i sandtag m.m. Det är jättenyttigt för kroppen. Det är också bra för både hund och människa med raska skogspromenader, kanske i samband med spårträning.
Det ja
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 15:18Tja det här känns ju lite underligt. Ber om ursäkt om jag blir långrandig men måste få kommentera... Som jag förstått detta forum är det helt och hållet upp till var och en vad de kallar träning och hur de lägger upp sina scheman. Man kan registrera hund
Tja det här känns ju lite underligt. Ber om ursäkt om jag blir långrandig men måste få kommentera... Som jag förstått detta forum är det helt och hållet upp till var och en vad de kallar träning och hur de lägger upp sina scheman. Man kan registrera hund