Quote from Guest on 20 April 2012, 12:09Jag blev sugen på att springa "korta" varianten (52 km) av High Coast Crossing nästa år. Jag har dock ingen erfarenhet av långlopp eller maraton tidigare. Det längsta jag sprungit hittils är 16 km. Jag har sprungit av och till sedan jag var 15, idag är ja
Jag blev sugen på att springa "korta" varianten (52 km) av High Coast Crossing nästa år. Jag har dock ingen erfarenhet av långlopp eller maraton tidigare. Det längsta jag sprungit hittils är 16 km. Jag har sprungit av och till sedan jag var 15, idag är ja
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:19Det beror nog på lite vad du har för målsättning? Genom att springa/gå och ta god tid på dig kan du nog ta dig igenom det men den träningsmängd du har. Vill du kunna springa hela vägen skulle jag säga att du behöver öka distanserna samt få in lite styrket
Det beror nog på lite vad du har för målsättning? Genom att springa/gå och ta god tid på dig kan du nog ta dig igenom det men den träningsmängd du har. Vill du kunna springa hela vägen skulle jag säga att du behöver öka distanserna samt få in lite styrket
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:27Jag tror din nivå räcker, men du kommer nog nte vinna 😉
Själv så springer 1-3 gånger per vecka under året (snitt ca 1,7) och har klarat av Lidingöloppet, maran och Lidingö Ultra (50km). Visserligen så cykelpendlar jag en del också.Att lägga in lägre p
Jag tror din nivå räcker, men du kommer nog nte vinna 😉
Själv så springer 1-3 gånger per vecka under året (snitt ca 1,7) och har klarat av Lidingöloppet, maran och Lidingö Ultra (50km). Visserligen så cykelpendlar jag en del också.
Att lägga in lägre p
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 12:29Det som brukar hända efter 30-35 km är att det energilager man hade i kroppen från start tar slut, och att slitaget på kroppen ger skavsår och smärta, även på ställen som brukar klara sig bra.
Jämfört med 15-20km träningspass behöver man sänka farten lago
Det som brukar hända efter 30-35 km är att det energilager man hade i kroppen från start tar slut, och att slitaget på kroppen ger skavsår och smärta, även på ställen som brukar klara sig bra.
Jämfört med 15-20km träningspass behöver man sänka farten lago
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 12:39Jag tror att ganska hårda medellånga pass minst en gång i veckan (16km med mycket backar upp och ner - med HÖG fart i uppförsbackarna) och kortare fartpass och intervallpass kan funka bra istället för dessa 25-30km pass som vissa kör.
Något överlångt pas
Jag tror att ganska hårda medellånga pass minst en gång i veckan (16km med mycket backar upp och ner - med HÖG fart i uppförsbackarna) och kortare fartpass och intervallpass kan funka bra istället för dessa 25-30km pass som vissa kör.
Något överlångt pas
Quote from Tini Kjellin on 20 April 2012, 18:23Vilja!
Vilja!
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 19:57Lugn träning 7 dagar i veckan under 4 - 5 månader med en stadig ökning utav vecko-mängden ger styrka nog att klara 50 km med lätthet.
Lugn träning 7 dagar i veckan under 4 - 5 månader med en stadig ökning utav vecko-mängden ger styrka nog att klara 50 km med lätthet.
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 11:22Jag gick från att aldrig ha sprungit längre än 10km till lidingö ultras 50km på 4:45 på 9 månader. 5st 30-40km pass innan. Veckomängd 4-5 mil. Låter som att du klarar det med den strategi du tänkt ut
Jag gick från att aldrig ha sprungit längre än 10km till lidingö ultras 50km på 4:45 på 9 månader. 5st 30-40km pass innan. Veckomängd 4-5 mil. Låter som att du klarar det med den strategi du tänkt ut
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 12:42Slitaget är väldigt mycket mindre om du springer riktigt långsamt och går i uppförsbackarna. Skulle tro att du klarar 50 km redan nu om du springer långsamt, typ 7-minuterstempo, tillsammans med ultrarävar. Haka gärna på ett sådant gäng när de kör långpas
Slitaget är väldigt mycket mindre om du springer riktigt långsamt och går i uppförsbackarna. Skulle tro att du klarar 50 km redan nu om du springer långsamt, typ 7-minuterstempo, tillsammans med ultrarävar. Haka gärna på ett sådant gäng när de kör långpas
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 19:57Gå och springa är ett bra sätt att komma långt, man slipper springa riktigt långsamt, och kan gå mera. Nu är ju inte 50 km särskilt långt, och marathon-träning borde passa bra för dom flesta. Men är man helt ovan vid långa lopp, då är en bra taktik att sp
Gå och springa är ett bra sätt att komma långt, man slipper springa riktigt långsamt, och kan gå mera. Nu är ju inte 50 km särskilt långt, och marathon-träning borde passa bra för dom flesta. Men är man helt ovan vid långa lopp, då är en bra taktik att sp