Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det börjar dra ihop sig för höstens stora(och tyvärr enda) roliga evenemang i Luleå, gymtriathlon. Spinning, bodypump pch Power strike impact i en följd. Alltså tre timmars håll-i-gång. Jag ser det som en övning inför min kommande triathlondebut(jag hoppa

Ät som vanligt, sportdryck i flaskan och en dubbel snickers, ena halvan efter 1 timme,andra efter 2. Så brukar jag göra..

Hamburgertallrik och några öl

Se till att hålla bra vätskebalans och drick tidigt redan innan du blir törstig.
testa gärna samma sorts sportdryck innan då en del får magras av sportdrycker/gel.

Drick främst vatten och komplettera med mazariner, torkad frukt eller något annat du tycker om.

Ät som vanligt och lägg till några äpplen dagarna före tävlingen.
Rekommendationen kommer från mig som sprungit över 300 motionslopp och 25 triathlon.
Mitt bästa resultat på marathon utav 44 försök är 2:47:53. Den gången i Rotterdam-00 så blev det lite si

Tack för alla svar. Är det någon som testat Vitargo Carboloader? Har fått tips om att man kan ta det innan och under aktiviteten. Någon som kan säga om det är bra eller mindre bra?

Energybars och gel, vilken sort kan ni rekomendera?

Vad tror ni om dextr

Om du ska köra Vitargo Carboloader så testa innan, det funkar inte med min mage i alla fall!

Jag kör carboloader innan mina lopp och eftersom jag inte är så snabb håller jag på i en evighet och då känner jag att det hjälper mycket! Framförallt så dricker jag Vitargos Electrolyte under loppet. Den är som dunderhonung om man jämför med sportdrycken

Jag ska testa elektrolyten på söndag. Får se om man har plåtmage eller så får man hitta på nåt annat:-)