Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 23:00Drick och ät det du vill. Det mest intressanta med att inte, i steg ett, ha optimerat ditt dryck och kostintag är att du får bekanta dig med dina gränser. När du väl träffat de blir det intressant att prova olika produkter för att flytta dessa samtidigt s
Drick och ät det du vill. Det mest intressanta med att inte, i steg ett, ha optimerat ditt dryck och kostintag är att du får bekanta dig med dina gränser. När du väl träffat de blir det intressant att prova olika produkter för att flytta dessa samtidigt s
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 23:10Bra Roger!:-)
Håller med till fullo. Mycket av uthålligheten sitter i begreppet erfarenhet.
(Även) jag tror att man blir framför allt mentalt och kanske fysiskt stärkt av att rejält gå i väggen då och då. Egentligen inte bara i steg ett, eftersom träning,
Bra Roger!:-)
Håller med till fullo. Mycket av uthålligheten sitter i begreppet erfarenhet.
(Även) jag tror att man blir framför allt mentalt och kanske fysiskt stärkt av att rejält gå i väggen då och då. Egentligen inte bara i steg ett, eftersom träning,
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 22:40Idag körde jag ett övningspass på 2 1/2 h. Elektrolyten funkade finfint. 🙂
Idag körde jag ett övningspass på 2 1/2 h. Elektrolyten funkade finfint. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 08:41Jag rekommenderar att du tar en titt på träningslära.se, där finns många bra artiklar om näring och kost. T.ex. denna om näringstiming vid tunga träningsdagar:
http://traningslara.se/lampligt-kolhydratintag-for-idrottare-del-2-kolhydrattiming-for-uthallig
Jag rekommenderar att du tar en titt på träningslära.se, där finns många bra artiklar om näring och kost. T.ex. denna om näringstiming vid tunga träningsdagar:
http://traningslara.se/lampligt-kolhydratintag-for-idrottare-del-2-kolhydrattiming-for-uthallig
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 21:22Tack för tipset John!
Tack för tipset John!
Quote from Funbeat user on 25 October 2010, 23:04Havregrynsgröt, lingonsylt och mjölk.
Havregrynsgröt, lingonsylt och mjölk.
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 12:10Jag har bara ett solklart svar:
Enervit PRE Sport,
6 stk dagen innan tävling
2 på morgonen samma dag.Då behöver du inte oroa dig för att missa något...
Jag har bara ett solklart svar:
Enervit PRE Sport,
6 stk dagen innan tävling
2 på morgonen samma dag.
Då behöver du inte oroa dig för att missa något...
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 12:59Nja, håller inte med dig där. Har du kört 6st Enervit Pre Sport direkt utan att vänja in magen..? Stor risk för att uppladdningen snarare blir urladdning (i porslinet)... =)
Nja, håller inte med dig där. Har du kört 6st Enervit Pre Sport direkt utan att vänja in magen..? Stor risk för att uppladdningen snarare blir urladdning (i porslinet)... =)
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 16:09Ja, inga problem för mig.. Men jag kan ju bara tala för mig själv.
Men tack vare att PRE sport har ett mycket lågt Glykemiskt index, och hög halt av fruktos, bör risken för magpajj vara betydligt mindre än vid användning av mer traditionella carboloaders.
Ja, inga problem för mig.. Men jag kan ju bara tala för mig själv.
Men tack vare att PRE sport har ett mycket lågt Glykemiskt index, och hög halt av fruktos, bör risken för magpajj vara betydligt mindre än vid användning av mer traditionella carboloaders.
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 20:12GI har inget med magproblem att göra. Det är molekylvikten som spelar störst roll där och det är ju ingen fördel fruktos på den fronten.
Det finns ingen anledning att köra med massa carbloaders och liknande. Det är mängden kolhydrater som är det viktiga.
GI har inget med magproblem att göra. Det är molekylvikten som spelar störst roll där och det är ju ingen fördel fruktos på den fronten.
Det finns ingen anledning att köra med massa carbloaders och liknande. Det är mängden kolhydrater som är det viktiga.