Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kombinationen fructos och glukos gör att kroppen kan ta upp mer kolhydrater, än om man bara ha endera källan.

Och PRE-sport är förhållandevis hög kolhydratsmängd på liten totalvikt, i jämförelse med till exempel pasta , bröd etc.

Men, det funkar för mig

PRE Sport funkar inte för min mage. Hade en riktigt jobbig mara i år på grund av uppladdning med PRE...(och då körde jag ändå inte hela 6+2 dosen)

Visst, det stämmer Emelie men varför skulle man behöva hälla i sig upp emot 1,6 g kolhydrater/minut inför en tävling? Under tävling kan det vara berättigat i vissa sammanhang men före är det totalt meningslöst.

Det är mängden kolhydrater som är viktig.

Jag har använt Vitargo Carboloader i år inför Öppet spår, Vätternrundan, Tjörn triathlon och Lidingöloppet. 2 carboloader 2 dagar innan. 1 carboloader och 1 electrolyte dagen innan. 1 electrolyte på tävlingsdagen i god tid innan tävlingen, om tid finns. D

Jag brukar ibland komplettera med en flaska Maxim orginal eller likvärdigt kvällen innan om jag har svårt att hinna äta ordentligt pga resa, föreberedelser och liknande. Frågan är om det inte är mest en psykologisk effekt jag får av det det, dvs jag slipp

Jacob:
Idén med presport är just att jag INTE vill ha "vanlig" kost i magen inför ett race.
Med pasta, bröd etc. så får jag i mig så otroligt många biprodukter/ämnen som är totalt meningslösa i prestationssammanhang.
Vikt -> binder vätska -> kan orsaka pr

Detta inlägg blev lite långt och kanske är det någon som tycker att det borde ligga under något annat forum. Hör av er i så fall.

Idag var gymtriathlon på Inpuls i Luleå. Tre timmars träning, spinning, bodypump och sist power strike impact(kampsportpass)

Härligt! Jag tänkte vara med på Inpuls triathlon, men missade det tyvärr.
Körde dock ett på Stil (body pump, spinning och body combat) nu i helgen 🙂 så grymt härligt att utmana sig själv!