Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad påverkar hastigheten?
You need to log in to create posts and topics.

Troligtvis tränar de flesta annat än cykel också.

"Själv skulle jag vilja påstå att jag är ganska vältränad."

Nu vill inte jag göra dig ledsen. Men vi överskattar allt som oftast hur vältränade vi är. Men allt beror på vad man jämför med. Själv är jag på min höjd en halvtaskig motionär och långt från "g

Det är väl sällan som proffsen ligger och snittar upp mot 50km/h några längre sträckor på egen hand? Tempo är en lite annan gren, men då brukar det väl inte heller gå så långa sträckor?

Därmed inte sagt att de inte är en rejäl bit snabbare än en välträna

Jag började cykla i våras och då på en gammal mb som följde med vid ett tv-inköp. Bytte under hösten till en fin kolfiberracer och ökade på snittfarten till ca 28 km/h från 25 km/h och hade nog hoppats på större skillnad. så det var vad materialet gjorde

Hushovd sykler ca. 30.000 km/år eller 1000-1200 timer

Det er når man legger sammen tallene fra både trening og konkurranse at man finner ut at Hushovd i løpet av året sykler dobbelt så mye som en gjennomsnittlig bil. Og at han tilbringer rundt 1000 tim

Kör ut på ett distanspass på 6-7 timmar och håll runt 30 km/h. Man växeldrar inte så mycket utan sitter mest och snackar de första 4 -5 timmarna.

detta är inte en motionärs kycklingben...
BILD:http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/images/users/8085/8085_Blog_201006082245_GHFD.jpg

Nä, det är Chris Hoys

Sir

Men det blev han efter bilden togs