Quote from Funbeat user on 11 October 2011, 23:53Det har inte nämnts något om utrustning här än. Boardman hade väl skillnad på ca 10% på sina timetrial rekord beroende på vilken cykel han använde..
Proffsen kanske klarar av en mer extrem sittställning än de flesta amatörer och det kan väl också ge en b
Det har inte nämnts något om utrustning här än. Boardman hade väl skillnad på ca 10% på sina timetrial rekord beroende på vilken cykel han använde..
Proffsen kanske klarar av en mer extrem sittställning än de flesta amatörer och det kan väl också ge en b
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 07:38Jag tror att alla som följer regelverket ligger på gränsen till vad som är tillåtet.
Jag tror att alla som följer regelverket ligger på gränsen till vad som är tillåtet.
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 14:49Jag kan fylla på med lite fräsch fakta!
Gammal hoj: Nishiki Finisher
Runda: Min standard-runda vardagskvällar, ca 4 mil fram och tillbaka, landsväg, en del stigningar. Snittfart som bäst 25.6 km/h
Finns två ganska långa backar där min fart droppar ner mo
Jag kan fylla på med lite fräsch fakta!
Gammal hoj: Nishiki Finisher
Runda: Min standard-runda vardagskvällar, ca 4 mil fram och tillbaka, landsväg, en del stigningar. Snittfart som bäst 25.6 km/h
Finns två ganska långa backar där min fart droppar ner mo
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 19:27Dagsform og placebo- efekt. 😉
Dagsform og placebo- efekt. 😉
Quote from Funbeat user on 14 October 2011, 11:45Klart det är cykel!! Nya prylar är roligt. Grattis till cykeln.
Försöker med samma resonemang hemma för att få köpa en ny cykel - jag kommer snabbare hem efter träningen. Tyvärr så funkar det inte på frun, hittills i alla fall.
Klart det är cykel!! Nya prylar är roligt. Grattis till cykeln.
Försöker med samma resonemang hemma för att få köpa en ny cykel - jag kommer snabbare hem efter träningen. Tyvärr så funkar det inte på frun, hittills i alla fall.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 21:13Kan det vara mer än träning och cykel som påverkar ? ,låt mig utveckla det en smula.
Jag har en likadan cykel som Patrik ,alltså en Giant TCR Carbon (fast jag har orginalhjul)Det är min första landsvägshoj - och jag köpte den i slutet av augusti.
De sis
Kan det vara mer än träning och cykel som påverkar ? ,låt mig utveckla det en smula.
Jag har en likadan cykel som Patrik ,alltså en Giant TCR Carbon (fast jag har orginalhjul)
Det är min första landsvägshoj - och jag köpte den i slutet av augusti.
De sis
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 11:02Same, jag vill inte regna din parad men att snitta 30km/h på 50km tillsammans med andra gjorde jag första gången jag cyklade LVG... 😉
Men, talang för cykel är verkligen olika och talang trumfar alltid utrustning.
Same, jag vill inte regna din parad men att snitta 30km/h på 50km tillsammans med andra gjorde jag första gången jag cyklade LVG... 😉
Men, talang för cykel är verkligen olika och talang trumfar alltid utrustning.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 14:03Är det inte träning som trumfar både talang och utrustning?
Är det inte träning som trumfar både talang och utrustning?
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 14:05Tror det är olika, från person till person.
Man ska inte glömma den mentala effekten.
Vissa har mer hjälp av det andra ingen alls.För mig gör det STOR skillnad att jag inte har en hoj som jag kan skylla på längre.
Tror det är olika, från person till person.
Man ska inte glömma den mentala effekten.
Vissa har mer hjälp av det andra ingen alls.
För mig gör det STOR skillnad att jag inte har en hoj som jag kan skylla på längre.
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 08:56Hej David
"Är det inte träning som trumfar både talang och utrustning?"
Nja det kan man tro. Men när det gäller en materialsport som tex cykling så är det vissa grundbehov som måste till först. Innan man ens börjar träna och det är bla materialet och i
Hej David
"Är det inte träning som trumfar både talang och utrustning?"
Nja det kan man tro. Men när det gäller en materialsport som tex cykling så är det vissa grundbehov som måste till först. Innan man ens börjar träna och det är bla materialet och i