Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningvad simmar alla?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag är bara lite nyfiken i största allmänhet.
Letar väl lite inspiration till pass och så där..
så nu undrar jag, vad simmar alla ni andra?
Hur långt och vad brukar passen innehålla? Har ni något extra roligt ni vill dela med er av?

/Maria

Jag simmar inte just nu, men jag beger mig med bassängträning, som ett litet vattengymnastik pass alldeles själv 😛
Men när jag brukade simma så var det 5-6 gånger i veckan 1-3km bröstsim..

Det är nog mest fantasin som sätter gränserna, som i så många andra fall.
Själv kör jag mest olika 1000m-varianter.
Den första är mest för teknik och lite grenspecifik "styrketräning"
100m crawl
100m bröstsim
100m bröstsim (endast armar)
100m ryggcrawl (e

Jag brukar vara ganska oplanerad och spontan och hitta på lite allt eftersom när jag väl tagit mig till simhallen. Har som ambition att komma igång och simma ett pass i veckan under vinterhalvåret. Är lite "lat" och kör mestadels på frisimmet. Bröstsim gå

Senaste två passen har jag försökt lära mig fjärliskick, det är kul!
(fast kanske inte om man redan kan simma fjäril!)

Kör 50-100 metare med fjärilskick och bröstarmtag!

Tror det är bra för både crawltekniken och bröstsimmet!

Börjat köra lite morgonträning med Göteborgssims mastersgrupp. Kör helt grymma 2-timmarspass med Triathlon Väst på söndagar. När jag kör själv blir det ofta någonstans runt 2500 meter på "vanligt vis"; dvs lite insim, ett gäng 50r teknik, en huvudserie oc

Om jag simma ensam jag brukar simma 200-300 blandad frisim, tek, skovel och ben. sedan simma jag ??x100 st 1:40. om jag simma lunchtid, det bli bara 12-16st sedan 100 bad om jag simma på kvällen det kan var 16-20st. men jag göra 1-4 fri 5 medley, 6-9

Åh, jag bara simmar fram å tillbaka så länge jag har tid. Nästan enbart frisim. Växlar tempo och/eller teknikfokus emellanåt, kör med paddlar ibland och våtdräkt ibland. Tränar på mastersgruppens tider vilket innebär upp till 3-4 tillfällen i veckan (av v

Just nu kör jag ett pass som ser liknande ut varje gång, fokus på teknik och fart:

insim, 200-500 m
20*50 meter teknikövningar
6*50 skovelsim
4*50 (accelererar upp till max första 25 och glider sen i sista 25)
avsim

30x100 ökande fart 1-5 ganska kort vila ca 10-15 sek

12