Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningvad simmar alla?
You need to log in to create posts and topics.

12

Simmar ute i havet
mest bröstsim men mycket effektiv annars fryser man...
Det är bara +13 grader i vattnet. (H:)

Brukar försöka simma 3500-4000 meter per pass, i snitt. Skriver pass för en liten grupp (så liten att den vissa dagar bara består av mig :)) här i Umeå. Vi varvar fart 2-träning med lite tuffare fart 3- eller 4-träning.

Alla pass jag skrivit sedan höste

Jag håller med Adrian om öppet vatten! Jag är nybörjarsimmare och har under vintern gnatat kilometrar i bassäng inför årets vansbro!

Att komma ut i delsjön var som en gigantisk befrielse! Innan har jag löptränat i terräng mycket och van vid friheten! De

Kul att se vad alla simmar, nu ska jag också ta tag i min simning igen, det är alldelse för många år sen sist!

Jag har inte tränat så mycket i öppet vatten men jag håller med om att det är kanonkul. Jag fruktade simmomentet mest i triathlon och så visar det sig att det är den roligaste biten... Visar bara att man måste våga prova saker för att bilda sig en riktig

Jätte tack för alla svar.
Simma ute kan jag tänka mig är helt annorlunda, älskar att bada/simma i hvaet.
Men är det inte läskigt, obehagligt mörkt i vattnet i en sjö?
En sak att bada i en sjö, men att ligga med simglasögon och se ner i det där mörka, ser

Per: Kul att någon annan känner samma sak! Folk som står vid stranden eller ligger på bryggorna i sjön där jag brukar simma tycker oftast att man är tokig som ger sig ut och simmar där 🙂

Maria: Jo, det kan vara obehagligt, men det ger ju en extra krydda

Jag har simmat i havet hela sommar, jag gör det fotfarande fast det är väldigt kort ca 15 min pga kyla, jag har ingen simmdräkt. Och där är inte mörkt än så länge.
Det är underbar känsla att bada ute i havet.Har blivit verkligen förälskat i detta ...
K

Plus att det alltid är lika kul att gå till delsjön och mitt i solen trä på sig en kroppskondom mitt framför alla andra!

haha jag som brukar leta upp utebassänger på sommaren och simma i träningsbikini, tycker väl lite av grejen är att vara ute i solen och bli solbränd på köpet =P

12