Quote from Guest on 27 October 2011, 13:40Vad skall jag träna idag? Har lite idétorka. Har väl i alla fall tänkt att jag skall snöra på mig löpardojorna och springa ca 50 minuter. Tips på upplägg?
Om man ser till den långsiktiga planen så skulle jag vilja bli snabbare på milen.
Vad skall jag träna idag? Har lite idétorka. Har väl i alla fall tänkt att jag skall snöra på mig löpardojorna och springa ca 50 minuter. Tips på upplägg?
Om man ser till den långsiktiga planen så skulle jag vilja bli snabbare på milen.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 13:50Fartlek eller backträning. Jag ska köra det sistnämnda idag i alla fall. Vore trevligt att veta att du lider lika mycket som jag.... 🙂
Fartlek eller backträning. Jag ska köra det sistnämnda idag i alla fall. Vore trevligt att veta att du lider lika mycket som jag.... 🙂
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 13:51Om man ser på det långsiktiga spelar det inte så stor roll vad du gör utan att du gör det.
Om man ser på det långsiktiga spelar det inte så stor roll vad du gör utan att du gör det.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:30Om du gör ett schema, ett träningsupplägg, hamnar du aldrig i tvivel.
Ex. bestäm att du ska köra tre löppass i veckan, med minst en dags vila emellan. Helst med annan fysisk aktivitet på löpvilodagen, som simning eller cykling. Första löppasset intervall,
Om du gör ett schema, ett träningsupplägg, hamnar du aldrig i tvivel.
Ex. bestäm att du ska köra tre löppass i veckan, med minst en dags vila emellan. Helst med annan fysisk aktivitet på löpvilodagen, som simning eller cykling. Första löppasset intervall,
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:34Det finns en hel del litteratur med hur man "ska" lägga upp löpträningen om man vill uppnå ditt eller dat. Har man idétorka kan man ju följa en sådan och se hur det artar sig.
Mitt tips är att göra en träningsplan för två veckor i taget (så hinner man j
Det finns en hel del litteratur med hur man "ska" lägga upp löpträningen om man vill uppnå ditt eller dat. Har man idétorka kan man ju följa en sådan och se hur det artar sig.
Mitt tips är att göra en träningsplan för två veckor i taget (så hinner man j
Quote from Elias Engqvist on 27 October 2011, 14:48Jag tycker absolut att du ska springa ett progressivt pass: tex 40 minuter i lugnt tempo och sen de sista 10 med en ordentlig tempohöjning - det kan vara svårt de första gångerna men det ger mycket i längden att köra ett sånt pass i veckan!
Jag tycker absolut att du ska springa ett progressivt pass: tex 40 minuter i lugnt tempo och sen de sista 10 med en ordentlig tempohöjning - det kan vara svårt de första gångerna men det ger mycket i längden att köra ett sånt pass i veckan!
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 15:05Backträning säger du Caisa, hur långa backar och hur många löp?
Mitt problem är väl att jag inte löper så mycket som jag borde, finns ju så mycket annat man också vill träna. Men från och med nu skall jag väl försöka få in två löppass i veckan. Och visst
Backträning säger du Caisa, hur långa backar och hur många löp?
Mitt problem är väl att jag inte löper så mycket som jag borde, finns ju så mycket annat man också vill träna. Men från och med nu skall jag väl försöka få in två löppass i veckan. Och visst
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:17"Dubbla backar"
Vanliga runda, men efter varje backe så kör man den en gång till!
"Dubbla backar"
Vanliga runda, men efter varje backe så kör man den en gång till!
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:52Snabbare på milen....oj,oj,oj.....har du aldrig hört talats om den underbara njutningen och tillfredsställelsen av att sakta glida runt ett marathonlopp..!?
Ta in grejen i munnen å smaka på den så där lite försiktigt....njut....å så bestämmer du dig å läg
Snabbare på milen....oj,oj,oj.....har du aldrig hört talats om den underbara njutningen och tillfredsställelsen av att sakta glida runt ett marathonlopp..!?
Ta in grejen i munnen å smaka på den så där lite försiktigt....njut....å så bestämmer du dig å läg
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:57Men Kjell då! 😮
Men Kjell då! 😮