Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad tränar ni för styrka!?
You need to log in to create posts and topics.

@Anders: vem sade att B.R.A.K.-passet jag angav som exempel ovan skulle gå långsamt? Ett sådant pass - olika upplägg - brukar ta 7-12 minuter för mig.

Lars- Jag håller med om att många verkar hänga på gymmet som om det vore en fritidsgård, men tränar man tungt på riktigt behöver man ganska många minuters vila för att nästa set faktiskt ska träna det man vill. Dubbelt så mycket vila som aktivtet är inge

Instämmer med Frida Å. Jag kör precis som Frida B 4x4 och när man hanterar vikter som 200 kilo på benpressen och 100 kilo på knäböj vill man inte rusa in i övningarna.

Vila mellan övningarna är ju en förutsättning för att köra riktigt explosivt - det är ju inte samma sak som att köra övningarna långsamt.

Varierade övningar för hela kroppen är bra. Vill man "väcka upp" kroppen så kan man göra high intensive övningar för att få upp pulsen. X-hopp till exempel eller squats kombinerat ned armhävningar.

Min kropp svarade bra på något som heter Bodypump som är ett grupp pass på Sportlife. Jag tycker att jag har haft nytta den träningen.

Army fitness och Triathlon västs bålprogram.

Jörgen, hur ser det bålprogrammet ut?

Jörgen, hur ser det bålprogrammet ut?

Julen är ett ypperligt tillfälle för träningsuppehåll/lugnare pass.
(Läka sig, hämta sig, tagga till sig) sen, kör man på mot nya och planerade mål.

God Jul till alla!