Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 14:47Ja, då låter det som simning är din sämsta gren. Cykla och springa kan ju trots allt "alla"!
Ja, då låter det som simning är din sämsta gren. Cykla och springa kan ju trots allt "alla"!
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 14:59@Christer:
Ja verkligen! Visserligen kan jag simma bröstsim "hur långt som helst" typ. Men nu håller jag på att lära mig frisim. Lite mer praktiskt 😉 Krävs lite nötning. Kommer dock simma i våtdräkt och hoppas på lite hjälp därifrån sen (tränar nu utan).
@Christer:
Ja verkligen! Visserligen kan jag simma bröstsim "hur långt som helst" typ. Men nu håller jag på att lära mig frisim. Lite mer praktiskt 😉 Krävs lite nötning. Kommer dock simma i våtdräkt och hoppas på lite hjälp därifrån sen (tränar nu utan).
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:10Simmar fortfarande snabbare bröst än frisim, vore det inte för att bröst sliter på knäna skulle jag köra på så i triathlon också. Korta distanser vinner man nog som hyfsad bröstsimmare/dålig frisimmare inget på att försöka med frisim. Men ska man simma lå
Simmar fortfarande snabbare bröst än frisim, vore det inte för att bröst sliter på knäna skulle jag köra på så i triathlon också. Korta distanser vinner man nog som hyfsad bröstsimmare/dålig frisimmare inget på att försöka med frisim. Men ska man simma lå
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:25Samma här, har lärt mig crawla nu och tränar på det. Kommer att fortsätta kunna göra det ett bra tag till innan jag är ikapp cykling och löpning.
Samma här, har lärt mig crawla nu och tränar på det. Kommer att fortsätta kunna göra det ett bra tag till innan jag är ikapp cykling och löpning.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:30@Anders
Jo jag tänkte varva lite. Det jag hört är att frisim är enklare i starten när det är trångt och så. Får se om jag hinner få till frisimmet, annars får bröstsim helt enkelt duga 😀
@Anders
Jo jag tänkte varva lite. Det jag hört är att frisim är enklare i starten när det är trångt och så. Får se om jag hinner få till frisimmet, annars får bröstsim helt enkelt duga 😀
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2012, 16:38Jo, bröstsimmare är inte omtyckta öht vid OW-tävlingar eftersom man sparkar så kraftigt så risken för skador är ganska stor. Ibland på längre triathlon-simningar, speciellt då det är kallt kan jag fortfarande få lite problem att andas och då är det skönt
Jo, bröstsimmare är inte omtyckta öht vid OW-tävlingar eftersom man sparkar så kraftigt så risken för skador är ganska stor. Ibland på längre triathlon-simningar, speciellt då det är kallt kan jag fortfarande få lite problem att andas och då är det skönt
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:13Maken körde hela sin första IM med bröstsim. Den andra blev det kanske 75% bröstsim och den tredje crawlade han kanske hälften. Det gick ju det med! Men frågan är ju vad han skulle kunna få tider på cykling och löpning om han sparade på benen under simnin
Maken körde hela sin första IM med bröstsim. Den andra blev det kanske 75% bröstsim och den tredje crawlade han kanske hälften. Det gick ju det med! Men frågan är ju vad han skulle kunna få tider på cykling och löpning om han sparade på benen under simnin
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 10:35Personligen så tränar jag mest på det som jag har störst utvecklingspotential! Så i mitt fall så är det simningen.
det har skrivits en del om vilket moment man lägger mest tid på. på ½ och full IM så är simningen mindre viktig och cykel och löpningen vä
Personligen så tränar jag mest på det som jag har störst utvecklingspotential! Så i mitt fall så är det simningen.
det har skrivits en del om vilket moment man lägger mest tid på. på ½ och full IM så är simningen mindre viktig och cykel och löpningen vä
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 11:22@Lars, du har helt rätt i att simning är relativt större del av en sprint/olympisk jmf med HIM lr IM.
IM jmf med sprint är simningen 5ggr längre, cyklingen 9ggr längre och löpningen 8ggr längre, ca-siffror
Vad som avgör vilken disciplin som är viktigas
@Lars, du har helt rätt i att simning är relativt större del av en sprint/olympisk jmf med HIM lr IM.
IM jmf med sprint är simningen 5ggr längre, cyklingen 9ggr längre och löpningen 8ggr längre, ca-siffror
Vad som avgör vilken disciplin som är viktigas
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 12:16@Leif
Jag håller med att träning/fokusering skall göras på individuell basis.
Vi har diskuterat denna fråga många gånger bland mina träningskompisar, och många "struntar" i simningen för att den har en så liten del i tid på en HIM eller IM. Men faktum
@Leif
Jag håller med att träning/fokusering skall göras på individuell basis.
Vi har diskuterat denna fråga många gånger bland mina träningskompisar, och många "struntar" i simningen för att den har en så liten del i tid på en HIM eller IM. Men faktum