Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVad tränar ni mest på?
You need to log in to create posts and topics.

Håller helt med dig. Min ambition är att komma upp ur vattnet och känna mig "helt fräsch" inför den tyngre fortsättningen. Och då vill jag ju ha gjort detta så fort som möjligt.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre men måste jag välja/priorite

Nu beror det kanske på att jag har så usel teknik i simning. Men så länge jag inte lärt mig att använda benen i simningen, så tror jag påverkan på cykling o löpning från simningen är minimal.

Eller snarare: den fysiska påverkan är försumbar oavsett om j

@Anders menar du att det inte är någon skillnad i hastighet för dig om du simmar järnet eller "badar dig fram"? I så fall är valet lätt, spar krafterna till cykel och löpning.

Själv använder jag benen så lite jag kan när jag simmar just för att spara de

Jag är gammal simmre och har haft svårt att släppa simträningen eftersom det känns trist att tappa ens ett par minuter på simningen, även om jag intellektuellt vet att jag har mer att vinna tidsmässigt på att träna mer cykling och löpning. Så istället för

Bra tips!! Gäller "bara" att hitta och hålla sig kvar vid "rätt" fötter 😉

Kalmar 2014 kan ni häng på mig. Jag ska simma sub 60. Då få jag chans att hälsa alla när de cykla och springa förbi mig 😉

Jag har samma problem att släppa simträning. Simma idag 4ggr/vecka. Men min fru är med på min IM2014 satsning och jag få tid att cy

för min del måste jga komma in i mer cykleträning, simning greppar jag nu... det simmas i ÖW, löpning har jag "koll" på - mara träningen & mara om 2,5 veckor ser till att löpningen hålls vid liv. Cykling - bara kört kortare pass med högt tmepo uppför back