Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 16:52Varför inte ? Vad är felet enl dej ?
Varför inte ? Vad är felet enl dej ?
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 19:00Här och i andra trådar talas det om doping och antidopingarbete (eller brist därpå) inom cykelsportnen och andra sporter. Någon som kan tipsa på någon bok, artikel eller annat där man tittat på detta seriöst? Har t ex hört att man inom NHL och NFL förbjud
Här och i andra trådar talas det om doping och antidopingarbete (eller brist därpå) inom cykelsportnen och andra sporter. Någon som kan tipsa på någon bok, artikel eller annat där man tittat på detta seriöst? Har t ex hört att man inom NHL och NFL förbjud
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 19:15Sök på WADAs hemsida och sedan är nätet fullt av olika artiklar i ämnet.
Sök på WADAs hemsida och sedan är nätet fullt av olika artiklar i ämnet.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 21:28Svara först på min fråga Heff så ska jag svara på din sedan.
Svara först på min fråga Heff så ska jag svara på din sedan.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 21:31Det gjorde jag.....det blev ......varför inte!
Det gjorde jag.....det blev ......varför inte!
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 21:54Svagt att du inte kan svara bättre än med "varför inte" som inte är något svar utan en fråga. Så då tycker du inte om fröknar och personer som är "henom"? Tolkar henom som en sammanslagning av honom och henne, androgyn, transsexuell, bisexuell eller vad m
Svagt att du inte kan svara bättre än med "varför inte" som inte är något svar utan en fråga. Så då tycker du inte om fröknar och personer som är "henom"? Tolkar henom som en sammanslagning av honom och henne, androgyn, transsexuell, bisexuell eller vad m
Quote from Marie Timan on 24 October 2011, 22:43De anti-doping arbete som bedrivs av olika förbund ser ut att vara väldigt varierande. När fotbolls-VM gick i Tyskland 2006 så gjordes 48 dopingtest under hela VM:t?!
Ju fler som testas regelbundet desto fler kan också bli ertappade. Jag tror att intress
De anti-doping arbete som bedrivs av olika förbund ser ut att vara väldigt varierande. När fotbolls-VM gick i Tyskland 2006 så gjordes 48 dopingtest under hela VM:t?!
Ju fler som testas regelbundet desto fler kan också bli ertappade. Jag tror att intress
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:15Ang. Amerikansk Fotboll (NFL):
Det utförs dopingtester där. Främst steroider och maskeringsagenter och såvitt jag vet är det endast urinprov. Det ska införas tester för HGH just nu, men spelarfacket motsätter sig det just nu då de anser att det finns tvek
Ang. Amerikansk Fotboll (NFL):
Det utförs dopingtester där. Främst steroider och maskeringsagenter och såvitt jag vet är det endast urinprov. Det ska införas tester för HGH just nu, men spelarfacket motsätter sig det just nu då de anser att det finns tvek
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 15:12Haha, dagens bästa.
Haha, dagens bästa.
Quote from Funbeat user on 4 November 2011, 19:15Men det är högst troligt att det är mer lockande att dopa sig inom cykling än inom andra sporter. Anledningen är helt enkelt att det ger större resultat där. Precis som till exempel bodybuildning.
Därifrån är det inte heller långt att tänkta sig att det
Men det är högst troligt att det är mer lockande att dopa sig inom cykling än inom andra sporter. Anledningen är helt enkelt att det ger större resultat där. Precis som till exempel bodybuildning.
Därifrån är det inte heller långt att tänkta sig att det