Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVadderade långbyxor
You need to log in to create posts and topics.

Det är "bättre "med långbyxor utan blöja...
Normala cykelbyxor under som man kan tvätta så oftas man vill.
Ytterbyxorna är bara väderskydd och tvätta sinte lika ofta, utan bara när de blir "för skitiga!"

Jag antar att du byter kalsonger oftare än du byte

kalsonger?

Metafor ?

Är det riktigt kallt drar jag på mig underställsbyxor + cykelshorts samt ett par byxor som egentligen är avsedda för längdskidåkning då de är vindtäta och försedda med extra förstärkning i knäna.

Jag har aldrig blivit kall i vare sig kronjuvelerna eller

Köpte vadderade långbyxor från Newline på Team Sportia härom dagen, fungera fint. Men de var lite halare än cykelbyxorna. Fast nu fryser jag om magen och armar istället... 600 pix.

/Fredrik

Hej Nisse.

"Det är "bättre "med långbyxor utan blöja..."

Nja det vet jag inte om det är bättre eller sämre. Det har nog inte med om byxan har "blöja" eller ej. Om den är bra eller dålig. Det är andra saker i första hande.

"Blöjan" är för mig i alla fal

Apropå köra med skidbyxorna så är min erfarenhet att baksidan (i strech som skall andas) inte höll för att sitta och gnidas mot en sadel. Fick ganska snabbt hål och tygslamsor i bak. Kör nu med ett par re cykelbyxor som för ögat ser likadana utsom skidbyx

Kör utan blöja på de långa, korta löptighs, badbyxor eller skidkalsonger under.
Kör ofta med tri-byxor på sommaren, och de har bara ett extra tyglager, fungerar alldeles utmärkt. Man vänjer sig.

Blöja är överreklamerat, definitivt på de långa, kör isf me

Hej Kim.

"Apropå köra med skidbyxorna så är min erfarenhet att baksidan (i strech som skall andas) inte höll för att sitta och gnidas mot en sadel."

Jag var nästa rädd för det. Och va bra för nu behöver ju jag inte prova, jag också. Man kan lära av and

Mitt viktigaste plagg när jag cyklar är cykelbyxan.
De kombineras med knävärmare, benvärmare eller överdragsbyxor beroende på vädret.

Jag kan alltså kombinera ihop mina skönaste eller minst sköna brallor med nåt alternativ enl. ovan.

Tex. skall jag ut p