Quote from Guest on 19 May 2009, 14:32hej!
jag undrar om vader....de som sitter på baksidan av benen....De gör ont! Känner av dem så fort jag ska jympa och speciellt om jag ska springa, känns som stora betongklumpar. Vad kan det bero på? felaktiga skor....eller dåliga vader? Är väldigt noga m
hej!
jag undrar om vader....de som sitter på baksidan av benen....De gör ont! Känner av dem så fort jag ska jympa och speciellt om jag ska springa, känns som stora betongklumpar. Vad kan det bero på? felaktiga skor....eller dåliga vader? Är väldigt noga m
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 14:42Jag har en kompis som hade problem med sina vader förra året. Han kom på vad som var fel och jag tror det var något med hur han belastade foten. Ska höra mig för om han har ngt tips 🙂 Hoppas det löser sig snart!
Jag har en kompis som hade problem med sina vader förra året. Han kom på vad som var fel och jag tror det var något med hur han belastade foten. Ska höra mig för om han har ngt tips 🙂 Hoppas det löser sig snart!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 15:59ja, det vore himla snällt om du kunde höra med honom! schyst!
ja, det vore himla snällt om du kunde höra med honom! schyst!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 16:10Han finns på FB, bara inte så aktiv på forumen tror jag. Men jag skickar länk till tråden till honom, så får vi se vad han svarar!
Han finns på FB, bara inte så aktiv på forumen tror jag. Men jag skickar länk till tråden till honom, så får vi se vad han svarar!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 18:35Vet inte om du har speciella problem med dina vader, men är det tillräcklig styrka för löpning du saknar så är tåhävning troligen ett bra recept. Finns flera trådar om detta här på funbeat, t.ex.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=260207
Vet inte om du har speciella problem med dina vader, men är det tillräcklig styrka för löpning du saknar så är tåhävning troligen ett bra recept. Finns flera trådar om detta här på funbeat, t.ex.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=260207
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:17tack snälla ni! detta är vad jag gillar med funbeat, det finns alltid en massa med personer som kan bistå med sin kunskap!!!
tack snälla ni! detta är vad jag gillar med funbeat, det finns alltid en massa med personer som kan bistå med sin kunskap!!!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 22:14Förutom tåhävningar har balansplatta hjälpt mej under perioder med problem med vader och vrister.
Förutom tåhävningar har balansplatta hjälpt mej under perioder med problem med vader och vrister.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:42problem med vadmuskulaturen kan beor på oändligt många saker, och ofta flera kombinerade. en av de absolut vanligaste orsakerna är att man stegrat träningen för snabbt, då speciellt löpning (alt. annan idrott som påfrestar vadmuskulaturen väldigt mkt). hu
problem med vadmuskulaturen kan beor på oändligt många saker, och ofta flera kombinerade. en av de absolut vanligaste orsakerna är att man stegrat träningen för snabbt, då speciellt löpning (alt. annan idrott som påfrestar vadmuskulaturen väldigt mkt). hu
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 18:15Jo, jag fick alltså länken av Ida, så hoppas jag kan vara till någon hjälp 🙂
Det är som sagt svårt att avgöra vad som är fel bara utifrån en kort beskrivning, men förhoppningsvis kan min lilla berättelse göra någon nytta även för dig 🙂 Med lite mer köt
Jo, jag fick alltså länken av Ida, så hoppas jag kan vara till någon hjälp 🙂
Det är som sagt svårt att avgöra vad som är fel bara utifrån en kort beskrivning, men förhoppningsvis kan min lilla berättelse göra någon nytta även för dig 🙂 Med lite mer köt
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 18:25Alterntivt värm upp mer... mina vader kan ibland kännas som klumpar som bara hänger där i början av pass/löpning. Men efter någon kilometer eller tre så släpper det. Alltid i samband med för dålig uppvärmning.
Alterntivt värm upp mer... mina vader kan ibland kännas som klumpar som bara hänger där i början av pass/löpning. Men efter någon kilometer eller tre så släpper det. Alltid i samband med för dålig uppvärmning.