Quote from Guest on 21 January 2013, 20:49Vilket är att föredra på ett löpband, lättviktsskor eller dämpade skor?
Vilket är att föredra på ett löpband, lättviktsskor eller dämpade skor?
Quote from Catharina Brattlin on 21 January 2013, 20:59Det beror på vad som ska springas, tycker jag.
På intervaller och snabbare pass väljer jag mina Asics Volt 33 och på längre pass på upp emot 2 h blir det mina Asics Nimbus, som är dämpade.
Ska jag springa barfota gör jag det i strumpor.
🙂
Det beror på vad som ska springas, tycker jag.
På intervaller och snabbare pass väljer jag mina Asics Volt 33 och på längre pass på upp emot 2 h blir det mina Asics Nimbus, som är dämpade.
Ska jag springa barfota gör jag det i strumpor.
🙂
Quote from Tini Kjellin on 21 January 2013, 21:18Samma som du brukar springa i. Varför skulle det behövas särskilda skor på löpbandet?
Samma som du brukar springa i. Varför skulle det behövas särskilda skor på löpbandet?
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 21:18Jag springer alla löpbandspass i Saucony A, dvs racerpuppor. Beror nog också på vad du är van att springa i. 🙂
Jag springer alla löpbandspass i Saucony A, dvs racerpuppor. Beror nog också på vad du är van att springa i. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 22:23Svar till Edward: utomhus kan jag variera mitt skoval, lättviktsko (Nike Free) till tempo och intervall och dämpade skor till övrigt.
Svar till Edward: utomhus kan jag variera mitt skoval, lättviktsko (Nike Free) till tempo och intervall och dämpade skor till övrigt.
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 22:28Asics gjorde en särskild sko för löpband för några år sedan. Folk verkar ha genomskådat bondfångeriet för skon ser ut att vara nedlag nu: http://www.shoeguide.co.uk/exec/view-shoe/asics-gel-treadmill-mens-2007-2
Asics gjorde en särskild sko för löpband för några år sedan. Folk verkar ha genomskådat bondfångeriet för skon ser ut att vara nedlag nu: http://www.shoeguide.co.uk/exec/view-shoe/asics-gel-treadmill-mens-2007-2
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 22:34Jag skulle rekommendera en av de lättare skorna i garderoben, även för längre pass. Löpbandsmattan är normalt ganska fjädrande och en tjockare sko tycker jag helt enkelt blir för mycket.
Jag skulle rekommendera en av de lättare skorna i garderoben, även för längre pass. Löpbandsmattan är normalt ganska fjädrande och en tjockare sko tycker jag helt enkelt blir för mycket.
Quote from Tini Kjellin on 21 January 2013, 23:00Patrik då gör du lämpligen samma val till löpbandet beroende på hur du lägger upp träningen. Jag har gjort det enkelt för mig och delat in skorna efter säsong, d.v.s. efter hur varma de måste vara, så på inomhus på löpband använder jag sommarskorna. Bör p
Patrik då gör du lämpligen samma val till löpbandet beroende på hur du lägger upp träningen. Jag har gjort det enkelt för mig och delat in skorna efter säsong, d.v.s. efter hur varma de måste vara, så på inomhus på löpband använder jag sommarskorna. Bör p
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 06:02Glömde tillägga: Ett par du inte behöver ute just nu är lättast tycker jag så att du slipper tvätta dom innan du kliver upp på bandet. Grus i maskineriet ger risk för ledset band och arg bandägare. 🙂 På de gym jag springer på är uteskor förbjudet. Därfö
Glömde tillägga: Ett par du inte behöver ute just nu är lättast tycker jag så att du slipper tvätta dom innan du kliver upp på bandet. Grus i maskineriet ger risk för ledset band och arg bandägare. 🙂 På de gym jag springer på är uteskor förbjudet. Därfö
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 08:18Tänkte påpeka just det som Kristina säger.
Spelar ingen roll vilka skor, men inte samma som du har ute.
Inte roligt att komma efter en, när löpbandet är fullt med grus.
(om man nu inte vill göra rent skorna inför varja tillfälle)
Tänkte påpeka just det som Kristina säger.
Spelar ingen roll vilka skor, men inte samma som du har ute.
Inte roligt att komma efter en, när löpbandet är fullt med grus.
(om man nu inte vill göra rent skorna inför varja tillfälle)