Quote from Guest on 6 April 2008, 11:21Hej!
Undrar bara lite över vanlgi cykling, alltså inte tävlingscyklning, utna på med kläderna cykla vanligt, för det e härligt att vara utomhus.
Är det relevant att skriva in tex 45min cykling i ca 18km/h i snitthastifhet på sitt motionsschema, elle rär d
Hej!
Undrar bara lite över vanlgi cykling, alltså inte tävlingscyklning, utna på med kläderna cykla vanligt, för det e härligt att vara utomhus.
Är det relevant att skriva in tex 45min cykling i ca 18km/h i snitthastifhet på sitt motionsschema, elle rär d
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 11:31Alla aktiviteter ger kaloriförbrukning, från första steget/tramptaget. Hur mycket är beroende aktivitet.
Alla aktiviteter ger kaloriförbrukning, från första steget/tramptaget. Hur mycket är beroende aktivitet.
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 11:34det ska va kul att träna, det är huvudsaken.
låter otroligt skönt att rulla runt och rasta själen på det viset
det ska va kul att träna, det är huvudsaken.
låter otroligt skönt att rulla runt och rasta själen på det viset
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 11:51Håller med föregående talare! Det ska va kul och hur mycket du förbränner... tja det är ju mer än när du sitter stilla ju.
Ju jobbigare det är desto mer förbrukar du för stunden men om det är njutningsfullt är chansen att du fortsätter mycket större och
Håller med föregående talare! Det ska va kul och hur mycket du förbränner... tja det är ju mer än när du sitter stilla ju.
Ju jobbigare det är desto mer förbrukar du för stunden men om det är njutningsfullt är chansen att du fortsätter mycket större och
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 12:07Det är väl helt upp till dig själv!
Vad är dina mål och varför registrer du träning? Om du tävlar med kompisar i att träna hårdast är det kanske inte rättvist att registrera "transporter" men om du bara vill ha koll på dina pass är det helt ok!
Vissa re
Det är väl helt upp till dig själv!
Vad är dina mål och varför registrer du träning? Om du tävlar med kompisar i att träna hårdast är det kanske inte rättvist att registrera "transporter" men om du bara vill ha koll på dina pass är det helt ok!
Vissa re
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 12:47Tack för svar!!!
Jag har satt upp mål på 4st 45min träningar per vecka. Mår inte bra av min öveöörvikt, ca 29kg. Så såg jag denna sajt och tittade runt, och med kurvor,staplar odyl, kändes det bra att bli medlem,, då kan man rent grafiskt se så man inte
Tack för svar!!!
Jag har satt upp mål på 4st 45min träningar per vecka. Mår inte bra av min öveöörvikt, ca 29kg. Så såg jag denna sajt och tittade runt, och med kurvor,staplar odyl, kändes det bra att bli medlem,, då kan man rent grafiskt se så man inte
Quote from Lotta Lindström on 6 April 2008, 15:22Tycker det låter som en utmärkt idé att registrera "vad som helst" 4x45 minuter i veckan. När du fått in vanan att röra på dig den tiden kan du börja vara lite petig med vad du registrerar som träning. Lycka till och välkommen hit.
Tycker det låter som en utmärkt idé att registrera "vad som helst" 4x45 minuter i veckan. När du fått in vanan att röra på dig den tiden kan du börja vara lite petig med vad du registrerar som träning. Lycka till och välkommen hit.
Quote from Camilla Höög on 6 April 2008, 15:32Varför cykla "vanligt" när man kan cykla för träning och tävling? Det är ännu skönare att cykla fort och långt än att cykla lugnt och undvika att bli svettig.
Om du anser att det är träning för din kropp så är det fritt fram att rapportera. Dock skulle i
Varför cykla "vanligt" när man kan cykla för träning och tävling? Det är ännu skönare att cykla fort och långt än att cykla lugnt och undvika att bli svettig.
Om du anser att det är träning för din kropp så är det fritt fram att rapportera. Dock skulle i
Quote from Lotta W on 6 April 2008, 16:59Henrik, vad du vill logga här är helt upp till dig. Det finns väldigt många "rättroende" som kommer att tala om för dig när de anser att du gör fel, men det är bara att ignorera :-).
Henrik, vad du vill logga här är helt upp till dig. Det finns väldigt många "rättroende" som kommer att tala om för dig när de anser att du gör fel, men det är bara att ignorera :-).
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 17:11Det är väl inte alltid 18 km/h är ett lugnt tempo. Jag cyklade uppför en brant lång backe idag, och det gick inte fortare än c:a 10 km/h. Mjölksyra och några stopp, så småningom kom jag upp. Fick jobba hårt sen för att bättra på snitthastigheten.
Det är väl inte alltid 18 km/h är ett lugnt tempo. Jag cyklade uppför en brant lång backe idag, och det gick inte fortare än c:a 10 km/h. Mjölksyra och några stopp, så småningom kom jag upp. Fick jobba hårt sen för att bättra på snitthastigheten.