Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVanlig Cykling
You need to log in to create posts and topics.

Du får sluta med golf och börja träna cykel istället!

🙂 Jag hade faktiskt landsvägspremiär innan golfpremiären. Ska nog lyckas hålla på med båda sporterna under våren. Inte en chans att jag ger upp golfen!

Minns f.ö. inte att den backen var riktigt så jobbig i fjol, så jag hade nog bara en dålig dag idag.

Spelar 18 hål på Monte Major så kommer du att klättra backar brantare än de flesta cyklister har cyklat uppför 😉

Jodå, jag har spelat ett antal jobbiga banor i mina dar. Var ligger Monte Major?

Klart du ska registrera det.
Jag som dig lider av för kort kropp o man kollar till vikten. Jag har ett mål att cykla 3ggr i veckan och göra någonting annat 2ggr i veckan. Jag cyklar inte mycket snabbare än dig, jag brukar hamna på ca 21km/h, men då är jag

Jag är BARA ute och myscyklar! Började cykla kontinuerligt för ett år sedan, orkade inte cykla 2,2 km då, så jag slutade röka och snusa och tog Gullans cykel till "högre höjder"... Jag registrerar det jag cyklar för att peppa mig själv, för kontinuitet.

Tur man inte spelar golf. Jag har bara två i min påse och jag vill behålla dem.

En kompis kom med en trevlig definition på vad träning är. Han hänvisade helt enkelt till en ordbok och menade att träning är:

"ALLT man gör som syftar och leder till att man gör det bättre"

Fast med denna definitionen kan ju sova, laga mat och spela sh

Ja, det blev ju en bra start på veckan när jag skulle börja cykla 3ggr i veckan... Det är snöstorm ute nu!
Jäkla ***väder!

Jaja, än är inte veckan slut, får hoppas att det finns utrymme för 3 dagar cykling i slutet av veckan då.

Eller dubbdäck? Lite overkill så här sent, men till nästa vinter!