Quote from Guest on 13 July 2010, 13:43Hur var Vansbrosimmet i år, ovanligt lätt, som vanligt eller svårare.
det var min första simmning så jag har inga referenser men tyckte att det gick ovanligt lätt att simma 3km
Hur var Vansbrosimmet i år, ovanligt lätt, som vanligt eller svårare.
det var min första simmning så jag har inga referenser men tyckte att det gick ovanligt lätt att simma 3km
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 13:53Av segrartiderna bakåt i tiden att döma så var det som vanligt. Förra året var ovanligt snabbt.
Av segrartiderna bakåt i tiden att döma så var det som vanligt. Förra året var ovanligt snabbt.
Quote from Elias Engqvist on 13 July 2010, 15:20Var det inte ovanligt lite strömt (och därmed lite långsammare)?
Var det inte ovanligt lite strömt (och därmed lite långsammare)?
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 15:20Jag jämförde segrartiderna bara.
Jag jämförde segrartiderna bara.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 19:57Jag hörde några vid maten som pratade om att man "inte fick något gratis av strömmen i år". Jag tyckte dock det var löjligt lätt jämfört med att simma i bassäng. Gjorde 5-6 min/km för min del. Och då blev jag ändå hindrad en del av långsammare simmare.
Jag hörde några vid maten som pratade om att man "inte fick något gratis av strömmen i år". Jag tyckte dock det var löjligt lätt jämfört med att simma i bassäng. Gjorde 5-6 min/km för min del. Och då blev jag ändå hindrad en del av långsammare simmare.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 20:48Jag hade lätt kunnat persa på TjejVansbro (som ju bara är motströms) om jag inte hade fegat ur i starten och därmed hamnade i kööö nästan hela loppet.
Man kanske inte fick något gratis av medströmsströmmen, men det var inte särskilt strömt MOT heller, in
Jag hade lätt kunnat persa på TjejVansbro (som ju bara är motströms) om jag inte hade fegat ur i starten och därmed hamnade i kööö nästan hela loppet.
Man kanske inte fick något gratis av medströmsströmmen, men det var inte särskilt strömt MOT heller, in
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 21:20Simmade Tjejsimmet och hade väntat mig att det skulle vara mer strömt men har ju inget att jämföra med........
Simmade Tjejsimmet och hade väntat mig att det skulle vara mer strömt men har ju inget att jämföra med........
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:02på fredag kväll när de simmade 5km SM kunde man ser hur strömen påverkade tider.
500m med ström (mot tjej/kortsim start) och 500m tillbaka till målgång.
de simmade ca 5:12 första 500 och 7:00 andra och sedan 5:24 tredje 500.
så man kan säg att där var
på fredag kväll när de simmade 5km SM kunde man ser hur strömen påverkade tider.
500m med ström (mot tjej/kortsim start) och 500m tillbaka till målgång.
de simmade ca 5:12 första 500 och 7:00 andra och sedan 5:24 tredje 500.
så man kan säg att där var
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 23:23Rent teoretiskt borde man ligga så nära mitten av vattendraget som möjligt när det är medströms, och sen så nära kanten som möjligt när det är motströms.
Hur gör folk i praktiken (de som är snabba nog att kunna välja positionen i sidled hyfsat ostört)?
Rent teoretiskt borde man ligga så nära mitten av vattendraget som möjligt när det är medströms, och sen så nära kanten som möjligt när det är motströms.
Hur gör folk i praktiken (de som är snabba nog att kunna välja positionen i sidled hyfsat ostört)?
Quote from Elias Engqvist on 16 July 2010, 07:11Vilken teori tänker du då på?
Vilken teori tänker du då på?