Quote from Guest on 5 May 2011, 13:27Hej,
Kort om mig. 30år, tränat sedan jag var 5år på något sätt.
Cyklar mycket landsväg sista åren, och har bra kondition pga av det.
Tränar med stans elitlag emellanåt på landsvägscykel, körde motionärernas tour de france ifjol och blev 2000man av 15000s
Hej,
Kort om mig. 30år, tränat sedan jag var 5år på något sätt.
Cyklar mycket landsväg sista åren, och har bra kondition pga av det.
Tränar med stans elitlag emellanåt på landsvägscykel, körde motionärernas tour de france ifjol och blev 2000man av 15000s
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:37Det är som med allt att man måste börja med att gå innan man kan springa.
Med det sagt säger jag inte att du ska börja med raska promenader.
Börja med ett par lätta löppass i vecka på runt 5km. Sen kan du öka...
Det är som med allt att man måste börja med att gå innan man kan springa.
Med det sagt säger jag inte att du ska börja med raska promenader.
Börja med ett par lätta löppass i vecka på runt 5km. Sen kan du öka...
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:58Pröva lite olika, leta upp ett skoj lopp om några månader och träna lite. det finns inga "skall".
Pröva lite olika, leta upp ett skoj lopp om några månader och träna lite. det finns inga "skall".
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:02ta det du tycker är roligast, eller blanda och ge så blir det mer omväxlande
ta det du tycker är roligast, eller blanda och ge så blir det mer omväxlande
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:18Har du cyklat så mycket är du säkert en jävel i motlut. Kanske du ska satsa på terränglöpning... eller orientering.
Har du cyklat så mycket är du säkert en jävel i motlut. Kanske du ska satsa på terränglöpning... eller orientering.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 15:31Mitt enda råd är att ta det försiktigt.
Du har antaglige jäkligt mkt bättre flås än vad dina senor och leder tycker om... du kommer utan problem kunna springa länge och hårt men risken finns att kroppen tar stryk.
Öka långsamt och eftertänksamt.
Mitt enda råd är att ta det försiktigt.
Du har antaglige jäkligt mkt bättre flås än vad dina senor och leder tycker om... du kommer utan problem kunna springa länge och hårt men risken finns att kroppen tar stryk.
Öka långsamt och eftertänksamt.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 15:51Du kommer att skada dig om du inte smyger igång. Så gjorde jag och det har jag fått och får lida av.
Det kommer att kännas helt meningslöst att bara springa 3 km eller 15 min som man måste i början, knappt värt att resa sig ur soffan för, men det är det
Du kommer att skada dig om du inte smyger igång. Så gjorde jag och det har jag fått och får lida av.
Det kommer att kännas helt meningslöst att bara springa 3 km eller 15 min som man måste i början, knappt värt att resa sig ur soffan för, men det är det
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 18:37blanda lugnare asfaltslöpning med mosslöpning/mossintervaller. Lår har du så varför inte utnyttja dom 😀
blanda lugnare asfaltslöpning med mosslöpning/mossintervaller. Lår har du så varför inte utnyttja dom 😀
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 19:25Tack alla för svaren, kom gärna med fler tips!! Jag är helt novis på löpning även om jag har ca. 15mil i benen sista månaden.
Jag funderar på att köra efter något 5km program på Runners World, kanske försöka ta mig ner mot 20-21min/5km och därefter öka t
Tack alla för svaren, kom gärna med fler tips!! Jag är helt novis på löpning även om jag har ca. 15mil i benen sista månaden.
Jag funderar på att köra efter något 5km program på Runners World, kanske försöka ta mig ner mot 20-21min/5km och därefter öka t
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 19:27Lars>> När det gäller löpning lever jag efter mottot under grundträning att farten dödar, inte distansen. Men det är bara jag 🙂
Lars>> När det gäller löpning lever jag efter mottot under grundträning att farten dödar, inte distansen. Men det är bara jag 🙂