Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELVar bor ni?
You need to log in to create posts and topics.

Stefan S: En gång norrlänning, alltid norrlänning! Glöm inte att sprida den fantastiska rätten surströmming bland dina sydsvenska vänner 🙂

Det är helt korrekt...Skåning är något man föds till, det ligger sedan i blodet...

Har en kollega (skåning) som förklarade att hon gillar folk från andra kulturer och i nästa mening refererade till att hon bott ihop med en Stockholmare... 😀

S-O Larsson <
Är av födsel och ohejdad vana motståndare till surströmming. Mat ska dofta gott och smaka gott. Brister det på någon av punkterna så får det vara för min del 🙂

Är faktiskt "halvblod" Stockholmare/norrlänning. Farsan från Malmberget o mo

Stefan: Surströmming uppfyller alla kriterier, den både doftar och smakar fantastiskt gott 🙂

Det känns betryggande att ni håller till med eran "goda" surströmming uppe i norr.
En norrlänning försökte lära mej att äta det en gång. Han la strömmingen helt orensad på en knäckemacka och åt. Jag lärde mej ingenting alls. Fortfarande ett mysterium för

Hmmm, hur full måste man vara för att surströmming ska lukta gott?????? (H) 🙂

Jag trodde "fusklapp" var en Samisk massagestav!?

Haha, första gången jag åt surströmming tyckte jag inte det var speciellt gott. Det har bara blivit godare och godare ju fler gånger jag äter. Nu vattnas det i munnen när jag känner doften 🙂 Jag lägger inte så mycket på en macka, självklart rensad och m

Michael Thollander: "fusklapp"
Själv är jag en "brasklapp" Va kan de vara tro?????????