Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 14:32Förutom Åbysäcken, Olstorp, Vidingsjö, Sjukhusbacken och andra backar som övriga tipsat om kan jag rekommendera Glyttingebacken. Särskilt om du bor i Ryd. Den ligger mellan Skäggetorp och Ryd kan man säga. Den sprang jag många intervaller i när jag bodde
Förutom Åbysäcken, Olstorp, Vidingsjö, Sjukhusbacken och andra backar som övriga tipsat om kan jag rekommendera Glyttingebacken. Särskilt om du bor i Ryd. Den ligger mellan Skäggetorp och Ryd kan man säga. Den sprang jag många intervaller i när jag bodde
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 15:39Det finns en ganska lång backe mellan Lamhohov och Slaka också, den är inte direkt jättebrant men ganska lång och jag tycker iaf den är jobbig att cykla uppför!
Det finns en ganska lång backe mellan Lamhohov och Slaka också, den är inte direkt jättebrant men ganska lång och jag tycker iaf den är jobbig att cykla uppför!
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 16:31Långsökt att åka fem mil till en backe? Men värt att omnämnas för backarnas skull är Fålehagen motionscentrum i Motala. Där finns spår med riktigt långa och så tuffa backar att t.o.m. elitlöpare undviker de backarna för daglig träning.
Ett unikum vad gä
Långsökt att åka fem mil till en backe? Men värt att omnämnas för backarnas skull är Fålehagen motionscentrum i Motala. Där finns spår med riktigt långa och så tuffa backar att t.o.m. elitlöpare undviker de backarna för daglig träning.
Ett unikum vad gä
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 17:35Gillar man asfalt finns en backe jag har många trötta cykelminnen (på ca 20 kg citycykel) av på Söderleden, uppifrån korsningen med Brokindsleden(?) mot Berga.
Det går en åsrygg från Majelden & Vimanshäll bortemot Blästa, som är rätt tung att ta sig öve
Gillar man asfalt finns en backe jag har många trötta cykelminnen (på ca 20 kg citycykel) av på Söderleden, uppifrån korsningen med Brokindsleden(?) mot Berga.
Det går en åsrygg från Majelden & Vimanshäll bortemot Blästa, som är rätt tung att ta sig öve
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 19:11Att ta sig utanför stan känns inte så rimligt för har bara en gammal cykel så men mellan 5-10km kan man väl ta sig för att springa nån vettig backe.
Ska kolla upp de platser som nämnt. Tack för tipsen!
Att ta sig utanför stan känns inte så rimligt för har bara en gammal cykel så men mellan 5-10km kan man väl ta sig för att springa nån vettig backe.
Ska kolla upp de platser som nämnt. Tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 10:21Jag vässade min kondition i den längsta backen i Rydskogens 5 km-slinga. Den längsta backen upp i full fart och joggandes ned X 10 gör susen för formen. Den börjar någonstans borta vid järnvägsspåren till, ca 3 km efter starten.
Jag vässade min kondition i den längsta backen i Rydskogens 5 km-slinga. Den längsta backen upp i full fart och joggandes ned X 10 gör susen för formen. Den börjar någonstans borta vid järnvägsspåren till, ca 3 km efter starten.