Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 07:51Lisa B.
Otur finns.
En gång fick jag en pryl för 10 dollar restnoterad. Den skickades separat med snabbpost. Den kostade mig 350:- i totala avgifter. Efter 10 mailväxlingar med det svenska systemet gav jag upp. :@Ligger dock jätteplus genom åren.:-)
Lisa B.
Otur finns.
En gång fick jag en pryl för 10 dollar restnoterad. Den skickades separat med snabbpost. Den kostade mig 350:- i totala avgifter. Efter 10 mailväxlingar med det svenska systemet gav jag upp. :@
Ligger dock jätteplus genom åren.:-)
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:07Är det något fel med att man får betala skatt, tull och moms så att folk får sjukvård, vägar, pension med mera?
Är det något fel med att man får betala skatt, tull och moms så att folk får sjukvård, vägar, pension med mera?
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:20Nix David. Skatt bör man betala. Håller således med.
Jag har varit sjukskriven 4 dagar totalt genom arbetslivet.
Fick en knäprotes borttagen för 2 veckor sedan.
Ja, jag har använt sjukhus.Min pension netto är 6.416 svenska kronor.
Nix David. Skatt bör man betala. Håller således med.
Jag har varit sjukskriven 4 dagar totalt genom arbetslivet.
Fick en knäprotes borttagen för 2 veckor sedan.
Ja, jag har använt sjukhus.
Min pension netto är 6.416 svenska kronor.
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:32Varför brevväxlar du då med "det svenska systemet" om dina inköp fastnar i tullen(antar jag)?
Varför brevväxlar du då med "det svenska systemet" om dina inköp fastnar i tullen(antar jag)?
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 08:41OK. Det svenska tullsystemet. 😉
OK. Det svenska tullsystemet. 😉
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 22:18eller så tar producenten ut vad den kan av marknaden.
eller så tar producenten ut vad den kan av marknaden.
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2011, 22:21Oj, ni verkar veta allt om ekonomi!
Oj, ni verkar veta allt om ekonomi!
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 13:50Betalar jag nåt extra för att skorna skickas till Sverige förutom shipping and handling orders?
Har vi några extra skatter för att ta in varor till Sverige?
Betalar jag nåt extra för att skorna skickas till Sverige förutom shipping and handling orders?
Har vi några extra skatter för att ta in varor till Sverige?
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:41Nope, bara tull och moms.
Nope, bara tull och moms.