Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVar i Sverige finns det 50m- bass …
You need to log in to create posts and topics.

Vi kom i diskussion om hur många "riktiga tävlingsbassänger" det finns i Sverige någon som vet var man kan kolla eller vet var det finns?
Frågan är alltså: Hur många 50 m långa bassänger finns det och hur många är inomhus?

Här i Linköping finns det en ut

Älvdalen- inomhus
Borås- Inom & utomhus tror jag...

I Göteborg har vi Valhallabadet med 50 m och så Åby i Mölndal också 50 m.
Om det finns fler i Gbgstrakten så har jag inte koll på det dock.

Enli Wikipedia finns det tre _olympiska_ bassänger i Sverige, http://sv.wikipedia.org/wiki/Bass%C3%A4ng_med_olympiska_m%C3%A5tt, men jag är även ute efter bassänger på 50 m.
Tinnisbassängen klarar regeln om 50 m och 2 m djup, däremot inte tio banor och be

Göteborg har ju Valhalla och Mölndal. Falkenberg har klitterbadet som dessutom är saltvatten och mindre klorerat. I norra halvan av Halland finns även Varberg och Halmstad som båda har utmärkta utomhusfemtiometare.

filborna, helsingborg är inomhus50m

Malmös aqua kul har en inomhus 50m, men jag tror det är ofta delat för 20st 25m banor

jönköping har en inomhus 50m

karlshamn har en utomhus 50

ljungby har en utomhus 50

halmstad en utomus 50m

nörrköping en 50m

b

Det stämmer att Norrköping har en 50-metare, men den är utomhus.

Landskrona ute
Lundby gbg ute
Halmstad ute
Varberg ute
Lund inne
Västerås inne
Borlänge ute
Falun inne

Och säkert ett antal i Stockholm

Borås?

Örebro har Gustavsvik som från början var en 50m utomhus bassäng men sedan ett tag sen (15-20år) är inomhus.

Har fördelen att jobba alldeles bredvid G-vik så det blir något lunchpass i veckan.
Ofta har man en bana själv och är det trångt så får man dela