Quote from Guest on 14 November 2011, 09:02Vi kom i diskussion om hur många "riktiga tävlingsbassänger" det finns i Sverige någon som vet var man kan kolla eller vet var det finns?
Frågan är alltså: Hur många 50 m långa bassänger finns det och hur många är inomhus?Här i Linköping finns det en ut
Vi kom i diskussion om hur många "riktiga tävlingsbassänger" det finns i Sverige någon som vet var man kan kolla eller vet var det finns?
Frågan är alltså: Hur många 50 m långa bassänger finns det och hur många är inomhus?
Här i Linköping finns det en ut
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:12Älvdalen- inomhus
Borås- Inom & utomhus tror jag...
Älvdalen- inomhus
Borås- Inom & utomhus tror jag...
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:14I Göteborg har vi Valhallabadet med 50 m och så Åby i Mölndal också 50 m.
Om det finns fler i Gbgstrakten så har jag inte koll på det dock.
I Göteborg har vi Valhallabadet med 50 m och så Åby i Mölndal också 50 m.
Om det finns fler i Gbgstrakten så har jag inte koll på det dock.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:16Enli Wikipedia finns det tre _olympiska_ bassänger i Sverige, http://sv.wikipedia.org/wiki/Bass%C3%A4ng_med_olympiska_m%C3%A5tt, men jag är även ute efter bassänger på 50 m.
Tinnisbassängen klarar regeln om 50 m och 2 m djup, däremot inte tio banor och be
Enli Wikipedia finns det tre _olympiska_ bassänger i Sverige, http://sv.wikipedia.org/wiki/Bass%C3%A4ng_med_olympiska_m%C3%A5tt, men jag är även ute efter bassänger på 50 m.
Tinnisbassängen klarar regeln om 50 m och 2 m djup, däremot inte tio banor och be
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:20Göteborg har ju Valhalla och Mölndal. Falkenberg har klitterbadet som dessutom är saltvatten och mindre klorerat. I norra halvan av Halland finns även Varberg och Halmstad som båda har utmärkta utomhusfemtiometare.
Göteborg har ju Valhalla och Mölndal. Falkenberg har klitterbadet som dessutom är saltvatten och mindre klorerat. I norra halvan av Halland finns även Varberg och Halmstad som båda har utmärkta utomhusfemtiometare.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 09:22filborna, helsingborg är inomhus50m
Malmös aqua kul har en inomhus 50m, men jag tror det är ofta delat för 20st 25m banor
jönköping har en inomhus 50m
karlshamn har en utomhus 50
ljungby har en utomhus 50
halmstad en utomus 50m
nörrköping en 50m
b
filborna, helsingborg är inomhus50m
Malmös aqua kul har en inomhus 50m, men jag tror det är ofta delat för 20st 25m banor
jönköping har en inomhus 50m
karlshamn har en utomhus 50
ljungby har en utomhus 50
halmstad en utomus 50m
nörrköping en 50m
b
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 10:23Det stämmer att Norrköping har en 50-metare, men den är utomhus.
Det stämmer att Norrköping har en 50-metare, men den är utomhus.
Quote from Håkan Öhling on 14 November 2011, 11:25Landskrona ute
Lundby gbg ute
Halmstad ute
Varberg ute
Lund inne
Västerås inne
Borlänge ute
Falun inneOch säkert ett antal i Stockholm
Landskrona ute
Lundby gbg ute
Halmstad ute
Varberg ute
Lund inne
Västerås inne
Borlänge ute
Falun inne
Och säkert ett antal i Stockholm
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 11:42Borås?
Borås?
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 11:50Örebro har Gustavsvik som från början var en 50m utomhus bassäng men sedan ett tag sen (15-20år) är inomhus.
Har fördelen att jobba alldeles bredvid G-vik så det blir något lunchpass i veckan.
Ofta har man en bana själv och är det trångt så får man dela
Örebro har Gustavsvik som från början var en 50m utomhus bassäng men sedan ett tag sen (15-20år) är inomhus.
Har fördelen att jobba alldeles bredvid G-vik så det blir något lunchpass i veckan.
Ofta har man en bana själv och är det trångt så får man dela