Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVar i Sverige finns det 50m- bass …
You need to log in to create posts and topics.

"om du få panik och kan inte simma..."
Jo detta händer ju oss mindre erfarna simmare ibland 😉 50m bassängen som finns här (utebassäng) är iaf tillräckligt grund för att jag ska bottna första 25m 🙂

@Kalle ibland på de 50m bassäng som är delad finns inte ryggsimsflaggor på både sidorna.

Ryan:
Sorry, men Filborna Arena i Helsingborg har bara 25m bassäng er (2 st).
I ett tidigt stadium av planeringen var det tänkt att bygga en 50a, men det gick inte att få in.
Finns visioner att bygga en utomhus 50a dock, men jag vet inget om detaljerna.
D

Kalle som Ryan skrev, inga flaggor på den grunda delen. Två av banorna är i princip alltid avdelade till 25 m och där finns flaggorna för ryggsim på den djupa delen.

Hans: oops....jag blandad upp Filborna och Borås. både byggde samtid och jag fick ser en video på simma.nu när de körde in rött eller blått färg för att kolla vatten filtrering.

mitt projekt är under montage i Filborna, och jag måste hitta tid att åker

Flaggor för ryggsim är i princip aldrig uppsatta där jag simmar. Man får titta i taket och lära sig en punkt då det är dags att vända 😉
Måste 50m bassänger vara 2m djupa överallt för att de ska få användas för internationella tävlingar eller vad? Varför

där finns en hel del regler om en bassäng ska användas för international mästerskapstävling.

den ska har 10 banor och de två 0 och 9 banor är tomt på finalar. banor ska var 2.5m bred

och det ska var jämn djup för att minska med eller mot hjälp.

kolla

FR 2 SWIMMING POOLS
"FR 2.11 Water Temperature shall be 25° - 28°"

Gav svar i en annan tråd.

"och det ska var jämn djup för att minska med eller mot hjälp"

Vad menar du? På vilket sätt påverkar det simningen om bassängen är grundare på ena sidan?

Om jag som gillar att läsa regler söker svar på länken Ryan gav oss ovan (www.fina.org) finner jag att Ryan har fel (ursäkta Ryan):

FR 2.3 Depth - A minimum depth of 1.35 metes, extending from 1.0 metre to at least 6.0 metres from the end wall is require