Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVar i Sverige finns det 50m- bass …
You need to log in to create posts and topics.

VA??? Får man inte dra igång från linorna när man har vilat färdigt?
Suck. Nu sjönk mitt PB på 100m med flera sekunder.... 🙁

Ryan, jepp, det var nog vår bassäng du såg rödbetssaften 🙂
Hojta när du har planer att komma ner, Masters har pass på söndag och onsdag kvällar, annars kan jag själv säkert planera in ett extra pass när du är på plats (t+)

Finns 50m-bassäng i min lilla håla till hemstad Fagersta utomhus 🙂 Är faktiskt en bra bassäng att träna i, många klubbar som har träningsläger där på sommaren.

Lite var jag inne på att om det är två meter djupt "kan" ingen (råka) sparka i botten och då behöver man inte diskutera möjliga såna fel.
Ska man ta vissa simmärken står det uttryckligen att de ska simmas på "djupt vatten" och det tolkar iaf jag som att m

Där rök mina möjligheter att ställa upp på 100m, orkar inte så långt utan att dra mig fram längs linan 😉
När det gäller 50m bassänger utomhus så finns det väl på många ställen. Till och med i den här lilla hålan i norrland har vi en sådan 😉

Här är listan på inomhusfemtior i Norrland:

...

Rätt sorgligt med tanke på att utesäsongen är kortare ju längre norrut man kommer. Precis som Stefan Larsson skriver så har vi i Umeå alltid fått åka långt för att få lite långbana i kroppen inför långbane

Utomhussäsongen är väldigt kort i norrland ja, så på så sätt kan det ju tyckas lite märkligt att man hellre investerar i en 50m utomhusbassäng som används 10 veckor om året istället för en inomhusbassäng som används året runt.

Borås har en 50:a ute o en inne.
Alidebergsbadet och Borås simarena ligger brevid varandra..

enl Bosse från simma.nu är det nu 15st inomhus 50m bassäng i sverige.

Lund har nu en 6 banor 50m

Här är alla inomhus 50:or som finns i drift i Sverige just nu.

Inomhus 50 meters bassänger i Sverige

1. Malmö - Aqvakul
2. Burlöv - Burlövsbadet
3. Lund-Högevallsbadet
4. Mölndal - Åbybadet
5. Göteborg - Valhallabadet
6. Gislaved - Gislebadet
7. Täby -