Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Jag har följt träningsprogrammerat "Löpträning nybörjare 14 veckor - 5 km" (http://www.funbeat.se/discussion/edit.aspx?GroupID=12) till punkt och pricka i sju veckor nu.

Det har gått bra! De första veckorna kände jag mig piggare och piggare och de

Du bör definitivt klämma en en vilodag extra då o då!

Även om kategoriska visdomar alltid har undantag så vill jag påstå att successiv ökning av frekvens, mängd och belastning alltid är sant.

Det låter som du startat lite väl häftigt och borde ge kroppen bättre chans till återhämtning.

Håller med Christe

Jag hittar ditt "problem" i de här meningarna:

"...det känns inte lika skoj att springa längre. Trots att jag springer lite snabbare och lite längre för varje gång."

och anser att felet ligger i det lilla ordet OCH. Jag får alltid ont när jag ökar dista

Som någon nämnde innan, ibland måste man ta ett steg bak när man går framåt.

Oj, varannan dag är mycket när du är nybörjare! Det är ingen vits att tappa suget för att du tränar för hårt och blir trött =)

"...det känns inte lika skoj att springa längre. Trots att jag springer lite snabbare och lite längre för varje gång."

Jag hittar ett allvarligt fel till förutom ordet och. Nämligen "det känns inte lika skoj att springa längre"

Dra ner är mitt absoluta

Bra träningsprogram innehåller någon form av pulsering. Vanligast är att man kör hårdare i tre veckor för att sedan ta en vecka som är klart lugnar för att ge kroppen en möjlighet att vila och bygga upp sig. Det låter som att ditt träningsprogram inte inn

Först och främst skulle jag vilja säga grattis till att du hittat löpningen. Det är ju fantastiskt roligt att springa.

5 km är inte helt lätt att klara av om man är nybörjare, och nu kör du efter ett träningsprogram...och det går ju bra.

Om man tittar p

Men om man kämpar för att klara att springa sträckan 5 km, hur långt är långpasset och varför ska man ha ett "snabbare, kortare" pass?

12