Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hm, nu är jag ju bara en simpel motionär(kanske ännu viktigare att jag hör vad som händer runt omkring mig:-)), men i de Ironmantävlingar jag sett är löpdelen och cykeldelen inte alls i närheten av varandra. Så egentligen borde det väl inte vara nåt probl

Jag sprang Kungsholmen runt i maj i år och då var det inte tillåtet med lurar i öronen, kommer inte i håg men tror att det var av säkerhetsskäl. Vi var några som blev omsprungna av de "något" raskare löparna som hade följecykel före sig, jag var tvungen a

Enligt "reglementet" (C1.14.2) är det förbjudet att bära utrustning som kan vålla skada och här nämns bl.a. headsets, vilket lurar av olika slag räknas som. Här framgår faktiskt också att inte heller smycken är tillåtna, om de kan orsaka skada. Så bort me

Hårda bud minsann:-)

Oavsett vad man gillar eller ej är reglerna entydiga. Enkelt att följa eller bryta mot.

Säkerhet är en sak. Den andra som jag fått mig beskriven är hela grundidén med Triathlon är "människan mot klockan" utan hjälpmedel. Till dessa förbjudna hjälpmedel

Är väl på sin plats att påpeka att GPS-klocka med alla dess funktioner näppeligen är förbjuden. Det verktyget om något underlättar ett tri-lopp.

Ett annat "kul" förbud är annars det mot bar överkropp på löp- och cykelbanan eller att visa sig naken i växl

En del "stjärnor" tar inte reda på hur banan går utan tror att flaggvakterna är där för att visa vägen.

Ja det lilla nakenhetsförbudet är ju lustigt. Det påverkar knappast resultatet = tiden för loppet. Om jag tillåter mig att spekulera lite tror jag det går att härleda till mycket vanliga amerikanska värderingar som innebär att nakenhet är något absolut he

Den här tråden håller på att mynna ut i något hemskt. Nämligen att mitt stora intresse för triathlon(jo, jag är fortfarande nybörjare och har inte kört något lopp ännu) håller på att kanske inte vara så stort längre. F-n! Det är ju bara en massa regler:-(

Karin, jag använde lite töntig och gammalmodig svenska. Förlåt. Näppeligen betyder på byråkratspråk "knappast". Meningen ska alltså lyda "Är väl på sin plats att påpeka att GPS-klocka med alla dess funktioner är knappast förbjuden. Det verktyget om något