Quote from Urban Nilsson on 21 April 2008, 11:25Jessica. Har du några länkar till övningar som tränar nämnda muskler?
Jessica. Har du några länkar till övningar som tränar nämnda muskler?
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 11:43nope. sorry
nope. sorry
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 11:48Verkar vara en bra artikel (Det var 1:an på googlingen: transversus abdominis multifidus bålstabilitet):
http://www.fleetrunner.se/balstabilitet.htm
Verkar vara en bra artikel (Det var 1:an på googlingen: transversus abdominis multifidus bålstabilitet):
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2008, 12:18Är det så Jessica? Vad intressant. Jag har "alltid" haft problem med stelhet i övre delen av lårmusklerna bak (kallas också rumpan 🙂 ) Kan det alltså bero på att jag har en skada i en disk som gör att jag ständigt har lite "ont i ryggen"? Jag HAR den se
Är det så Jessica? Vad intressant. Jag har "alltid" haft problem med stelhet i övre delen av lårmusklerna bak (kallas också rumpan 🙂 ) Kan det alltså bero på att jag har en skada i en disk som gör att jag ständigt har lite "ont i ryggen"? Jag HAR den se
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 12:21"allting hör ihopa" /thomas niegemann (sägs på lundadiallekt)
"allting hör ihopa" /thomas niegemann (sägs på lundadiallekt)
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 12:33Eller som James Weldon Johnson skrev i sin gamla spritiual "Dem Bones":
...Foot bone connected to the leg bone
Leg bone connected to the knee bone
Knee bone connected to the thigh bone
Thigh bone connected to the hip bone...
Eller som James Weldon Johnson skrev i sin gamla spritiual "Dem Bones":
...Foot bone connected to the leg bone
Leg bone connected to the knee bone
Knee bone connected to the thigh bone
Thigh bone connected to the hip bone...
Quote from Funbeat user on 21 April 2008, 12:43för att säga det lite mer detaljerat.
en diskförskjutning, eller disk som gått sönder, slår ut muskulatur. kroppen gör så för att skydda skadan.
när den akuta fasen är över (trasig disk) eller disken centrerad så ska musklerna hoppa igång igen, förutsatt
för att säga det lite mer detaljerat.
en diskförskjutning, eller disk som gått sönder, slår ut muskulatur. kroppen gör så för att skydda skadan.
när den akuta fasen är över (trasig disk) eller disken centrerad så ska musklerna hoppa igång igen, förutsatt
Quote from Funbeat user on 26 April 2008, 22:38precis skadan "flyttar" sig till starkare områden som tar över och hjälper till, inte så bra egentligen.
jag fick ont i ryggen (kors och ländryggen) efter slitet på schenker och det visade sig att jag hade för korta muskler i vänster höftböjare/ljumska oc
precis skadan "flyttar" sig till starkare områden som tar över och hjälper till, inte så bra egentligen.
jag fick ont i ryggen (kors och ländryggen) efter slitet på schenker och det visade sig att jag hade för korta muskler i vänster höftböjare/ljumska oc