Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför börjar jag frysa?
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet inte om de är rätt forum att skriva/fråga. men men

Jag har upptäkt i vinter/vår att vissa dagar då jag har cyklat på min motionscykel har jag börjat frysa som bara den efter ca 40-45 min. (inomhus). Har fortsatt att frysa så jag nästar sitter och

Vad har du för kläder på dig?? Bommul eller funktionskläder??

Funktionskläder, när jag springer typ superunderställ och överdragsjacka/brallor.( Vi har lite vinter än här uppe) Inomhus bara sport toppen/bh. Aldrig bomull, de fungerar inte.

När jag var ute i torsdags så kände jag att kläderna fungerade, de transport

Låter misstänkt likt energibrist. Om jag tar i hårt och cyklar i t.ex. ett 2-2,5 timmarspass och inte käkar något under de sista 45 minuterna innan målgång kan jag få riktiga frossbrytningar pga att jag inte har någon energi kvar i kroppen. Enda lösningen

Hmm.. jaha.. då har vi uteslutit det iaf..

Har även tänkt på att dricka vatten. Men de hjälper inte heller. Jag har druckit före/ efter/ helatiden och inte alls...men icke. Fryser som bara den ändå.
Jag vill gärna komma på hur jag ska göra nu när jag övergår från motionscykel till löpträning. Ja

Linus, jag har även tänkt på de där med maten...jag TROR jag äter nog, de dagar jag vet att jag ska träna äter jag extra mycke och bra mat. Jag kanske ska börja skriva upp vad jag äter för att kolla lite. Träningsdagarna alltså. Dessutom är de ju inte all

Testa att dricka ljummen/varm energidryck istället för kallt vatten. Det ger mer energi och du blir inte nerkyld.

Hmmm gillar inte energidryck...lite kräsen då de gäller mat/dryck. Jag brukar säga att jag bara dricker vatten eller rött vin 😉 De sistnämnda är väl inte att rekommendera vid träning, men däremot går de ju att dricka rumstemperet!
Kanske skulle testa me

Testa att värma saft då om du inte gillar energidryck (men inga ligth-produkter så klart, du ska ju få i dig energi).

Sedan är det viktigaste inte att ha ätit ordentligt under dagen, det viktiga är att du ätit rätt vid rätt tidpunkt. Alltså, du måste ha