Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Citat:
"Anyone from occasional joggers to dedicated marathoners knows this fundamental truth: Increase your mileage or intensity and your running improves. But when they apply the same logic to swimming, most novices quickly achieve what one of my former

Bra tips, dem ska jag prova....

jag läste, gick till simhallen FOKUSERADE på ATT slappna av och vad hände? jag simmade bättre än någonsin, nötte längd efter längd. det låter som "TV SHOP" men det funkade för mig. 😀

Kul!

Det är just det som är grejen med simning.
Man blir inte nödvändigtvis en bättre simmare genom att ta i hårdare.

Jag själv har också märkt om man är känner sig stressad och simningen känns "kantig", lönar det sig ofta att försöka simma mer avslapp

Simning är som golf, tusen saker som skall klaffa och det handlar om balans, rytm, lugn om man skall lyckas.

Det är svårt att lära sig simma eftersom man ofta anammar samma metod som andra idrotter, träna mer. Ingen skulle träna golf som nybörjare genom

Hmm... fast precis så lärde jag mig spela golf för 40 år sen (H) samtidigt måste jag tillstå att jag kan inte heller simma ordentligt. 50 meter frisim är fortfarande en nära döden upplevelse.

Men alltså, i princip så handlar det ju om att träna mer för att bli bra. Sen ska man ju inte dumträna utan se till att få tekniktips, be att någon tittar på ens simning etc. Men i princip så måste du ju simma mycket för att bli bra på det! Du blir inte b

+1 Niklas

Ner i poolen och nöta längder teknik.

OT: Det känns en aning förvirrande när två personer med samma förnamn har samma avatar...

Det var Niclas idé 😉